Minął rok od nagłego zamknięcia wspieranego przez Sony wieloosobowego Concord, który stał się znany jako największa klapa gier. W niedawnym wywiadzie deweloperzy z Firewalk Studio opowiedzieli o wzlotach i upadkach projektu.
W najnowszym odcinku podcastu A Life Well Wasted, zatytułowanym "Game Over"robert Ashley przeprowadził wywiad z 11 byłymi pracownikami Firewalk, którzy opowiedzieli o swoim czasie w studiu z siedzibą w Seattle, które Sony nabyło w 2023 roku, zanim zostało zamknięte w październiku 2024 roku, po upadku gry.
Firewalk zostało założone w 2020 roku przez weteranów z Bungie i Activision. Podczas wywiadu jeden z deweloperów stwierdził: "Każde kreatywne przedsięwzięcie jest ryzykowne, ale od kiedy po raz pierwszy wszedłem cztery lata temu, to było jak 'to jest zbyt duże, by upaść, tyle za tym stoi' Nawet jeśli coś pójdzie nie tak w momencie premiery, będzie dobrze i będziemy mieli rok, dwa lata lub coś w tym rodzaju, aby naprawić statek"
Deweloperzy wydawali się sprzeczni co do zamknięcia gry dla projektu, który został zniszczony kilka tygodni wcześniej, podczas gdy inni pozostają "naprawdę załamani, że gra nie miała szansy przetrwać", odpierając pomysł, że Concord "był największą klapą wszechczasów. Nie uważam, że na to zasługuje. Myślę, że gracze przegapili"
Panel byłych deweloperów zgodził się, że komunikacja nie była silna od samego początku, a jeden z deweloperów zauważył, że Firewalk "po prostu wykonał złą robotę, komunikując, jaki będzie ich cel w grze. Powinien był zostać ustalony na długo przed jego filmowym ujawnieniem "
Ciekawym podejściem do całej sprawy było przyznanie, że "estetyka i postacie Concord nie rezonowały z graczami", a deweloper dodał: "nauczyło mnie to czegoś ważnego, jest coś gorszego niż zrobienie złej gry, a to jest zrobienie niefajnej"
Podczas gdy deweloperzy chwalili Firewalks jako "dobre miejsce do pracy z silnym poczuciem koleżeństwa i dzielili pasję do tworzonej gry FPS, nie wahali się przyznać do wczesnych "czerwonych flag" wśród wizji kierownictwa, która nadal była realizowana z "wysokim stopniem jakości i dokładności"
W grze szczegółowo opisano trudną podróż Concord , od jej ujawnienia na PlayStation Showcase w 2023 roku, co spotkało się z powszechną krytyką za przestarzały projekt gry, po wersję beta w czerwcu 2024 roku, która odnotowała niezbyt inspirującą frekwencję, osiągając szczyt na poziomie 2388 jednoczesnych graczy, mimo że była bezpłatna na Steam.
Concord zadebiutował 23 sierpnia 2024 roku na PS5 i PC w cenie 39,99 USD i miał być kolejną wielką strzelanką z wysokiej jakości filmikami dla bogatej fabuły, a nawet dedykowanym odcinkiem w serii Amazon's Secret Level Anthology.
W ciągu pierwszego tygodnia na Steamie w grę grało średnio mniej niż 700 jednoczesnych graczy, a łączna sprzedaż na obu platformach wyniosła mniej niż 25 000 egzemplarzy. W ciągu dwóch tygodni, we wrześniu 2024 roku, dyrektor gry Ryan Ellis ogłosił, że serwery Concord zostaną wyłączone 6 września, a gra zostanie usunięta ze Steam i PlayStation Store.