Firma DJI jest najbardziej znana ze swoich dronyale oferuje również inne produkty, takie jak kamery akcji, stacje zasilania i inne. Teraz odkurzacze-roboty są również częścią jej oferty. Po różnych wyciekach i zwiastunach w niedawnej przeszłości, DJI oficjalnie zaprezentowało Romo, samodzielną markę, która wprowadza na rynek trzy modele: DJI Romo P, A i S.
Różnią się one tylko pod kilkoma względami. Robot odkurzający i mop może pochwalić się mocą ssania 25 000 Pa, co stawia go na szczycie. LiDAR i dwie kamery, wszystkie umieszczone z przodu, służą do nawigacji i wykrywania przeszkód. Eliminuje to potrzebę stosowania tradycyjnej wieży laserowej na górze. DJI obiecuje, że obiekty leżące płasko na podłodze, takie jak karty do gry, a także wilgotne plamy, zostaną wykryte
Do mopowania DJI instaluje dwa zwykłe obrotowe mopy z tyłu robota odkurzającego. Inne standardowe funkcje obejmują wysuwaną szczotkę boczną i dzielony wałek, aby zapobiec splątaniu włosów.
Wszystkie trzy modele są dostarczane ze standardową stacją czyszczącą, która wizualnie przypomina Roborock Curv i między innymi myje mopy i czyści pojemnik na kurz. Romo P, najwyższy model w serii, wyposażony jest w dodatkowe technologie, takie jak UV do dezynfekcji i zapobiegania nieprzyjemnym zapachom.
Co więcej, Romo P, który jest dostępny w Chinach za 6 799 juanów (równowartość nieco ponad 945 USD), charakteryzuje się całkowicie przezroczystą konstrukcją (stacja i robot odkurzający), co jest dość niezwykłe. W Romo A, który kosztuje około 755 USD, tylko robot jest przezroczysty, podczas gdy Romo S, za równowartość nieco ponad 640 USD, jest dostępny w klasycznej bieli. Wszystkie modele są obecnie dostępne wyłącznie w Chinach. Informacje na temat ewentualnej globalnej premiery są wciąż w toku.