Najnowszy sci-fi survival horror Bloober Team, znany z niesamowitego poziomu trudności i niedoboru zasobów, Cronos: The New Dawnosiągnął solidną premierę z ponad 200 000 kopii cyfrowych sprzedanych na wszystkich platformach do 7 września 2025 r., zaledwie trzy dni po premierze 5 września.
Gra ukazała się jednocześnie na PC za pośrednictwem Steam i Epic Games Store, Xbox Series S|X, PlayStation 5, Nintendo Switch 2, a nawet Linux i macOS. Przed premierą gra zgromadziła ponad 1 000 000 list życzeń, co wskazuje na to, że wielu graczy wciąż nie zdecydowało się na zakup tego tytułu.
Zarząd Bloober Team ujawnił ten kamień milowy w krótkim komunikacie:
"Zarząd Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej "Emitent") informuje, że do dnia 8 września 2025 r. sprzedaż gry Emitenta "Cronos: The New Dawn" (dalej "Gra") przekroczyła 200.000 egzemplarzy w wersji cyfrowej na wszystkich platformach. Jednocześnie Emitent poinformował, że do dnia 8 września 2025 r. Gra otrzymała ponad 1.000.000 wpisów na liście życzeń"
Powyższe dane sprzedażowe nie uwzględniają sprzedaży fizycznej. Fizyczna edycja gry Cronos na PS5 : The New Dawn została podobno opóźniona do 19 września 2025 r., a niektórzy sprzedawcy detaliczni, tacy jak Best Buy, podają datę premiery 19 września. Wielu fanów wyraziło opinię, że poczekają na fizyczną kopię, aby wypróbować grę, biorąc pod uwagę intrygujący, ale karzący aspekt survival horroru.
200 000 egzemplarzy w pierwszych dniach premiery nowego IP od polskiego studia jest godne szacunku, biorąc pod uwagę, że Bloober Team samodzielnie opublikował grę i wykonał skromny nacisk marketingowy w porównaniu do wielu hitów AAA. Wciąż jednak nie jest to hit, na który wielu liczyło, tak jak w przypadku remake'u Silent Hill 2.
Co więcej, w niedawnym wywiadzie dla Bankier.pl, Prezes Bloober Team, Piotr Babieno, wypowiedział się na temat wyników finansowych gry, stwierdzając, że budżet przeznaczony na produkcję był znacznie niższy niż 27,4 mln USD, których spodziewali się analitycy i inwestorzy. Stwierdził on:
"Mogę Państwa zapewnić, że budżet deweloperski na pewno nie był tak wysoki i choć liczymy na bardzo dobre wyniki, to próg rentowności nie jest tak wysoki, jak wskazują analitycy.
Jesteśmy całkowicie pewni wzrostu inwestycji i zysków spółki. Wszyscy nasi analitycy wskazują, że wszystko będzie dobrze, ale oczywiście będziemy informować o poziomach sprzedaży, gdy osiągniemy znaczący kamień milowy"
Babieno z Bloober Team pozostaje optymistycznie nastawiony do przyszłości studia, ponieważ oczekuje się, że gra osiągnie próg rentowności przy sprzedaży 1 miliona sztuk, dzięki kontrolowanym kosztom, dzięki czemu Cronos: The New Dawn jest projektem o niskim ryzyku, pomimo jego ambitnego zakresu.
Babieno potwierdził jednak, że nie ma bezpośrednich planów na sequel Cronos: The New Dawn, choć studio jest otwarte na rozszerzenie IP poprzez inne formy mediów, takie jak film lub adaptacja telewizyjna, a zainteresowanie już wyraziły główne serwisy streamingowe i gracze z Hollywood.