Notebookcheck Logo

Chińska firma Moore Threads zaprezentowała architekturę GPU Huagang z 15-krotnym wzrostem wydajności w grach i 50-krotnym wzrostem wydajności w ray tracingu

Na zdjęciu: Procesor graficzny Moore Threads MTT S80 (źródło obrazu: Moore Threads)
Na zdjęciu: Procesor graficzny Moore Threads MTT S80 (źródło obrazu: Moore Threads)
Chiński producent procesorów graficznych Moore Threads zaprezentował swoją architekturę "Huagang" na konferencji MUSA Developer Conference, zapewniając o znacznym wzroście wydajności zarówno w grach, jak i aplikacjach AI.
AI GPU Chinese Tech

Chiński producent procesorów graficznych Moore Threads zorganizował konferencję dla deweloperów MUSA, na której zaprezentował swoją architekturę następnej generacji "Huagang" (lub "Flowerpot"). Architektura ta ma zostać uruchomiona w przyszłym roku i obejmie zarówno gry, jak i aplikacje AI. Konferencja nie zawierała jednak szczegółowych specyfikacji technicznych nadchodzącej architektury, ale mocno podkreślała twierdzenia dotyczące wydajności.

Nowy GPU do gier o nazwie "Lushan" zostanie zbudowany na architekturze Huagang i zastąpi obecne modele MTT S80 i S90. Firma deklaruje aż 15-krotny wzrost wydajności w renderowaniu gier AAA oraz 50-krotny wzrost wydajności w ray tracingu. Procesor graficzny będzie również wyposażony w sprzętowy silnik ray tracingu 2. generacji, a także pełną obsługę DirectX 12 Ultimate dla lepszej kompatybilności. Należy jednak pamiętać, że nie ma jeszcze dowodów na to, że którekolwiek z tych twierdzeń jest prawdziwe, więc najlepiej traktować je z przymrużeniem oka.

Jeśli chodzi o pamięć, oczekuje się, że GPU będzie oferować do 64 GB pamięci (wzrost z obecnych 16 GB GDDR6) obecnych 16 GB GDDR6 oferowanych w obecnych modelach). Firma twierdzi również, że 64-krotnie poprawi wydajność obliczeń AI, 16-krotnie w przetwarzaniu geometrii, 4-krotnie w wydajności wypełniania tekstur i 8-krotnie w atomowym dostępie do pamięci. GPU będzie również podobno wyposażony w nową zunifikowaną architekturę renderowania "UniTE" z dedykowanym blokiem sprzętowym AI. Okaże się jednak, czy te twierdzenia będą miały wartość.

Oprócz Lushan, firma zaprezentowała również GPU Huashan AI, który podobno ma konstrukcję dwuprocesorową z 9 modułami HBM. Firma twierdzi, że wydajność będzie porównywalna z procesorami graficznymi Nvidia Hopper i Blackwell, a przepustowość pamięci przekroczy B200 firmy Nvidia. Procesor graficzny AI będzie również obsługiwał obliczenia od FP4 do FP64 z zastrzeżonymi formatami (MTFP4, MTFP6, MTFP8) i będzie skalowalny do ponad 100 000 procesorów graficznych za pośrednictwem połączenia MTLink 4.0 o przepustowości 1314 GB/s. Firma deklaruje 50-procentowy wzrost gęstości obliczeniowej i 10-krotną poprawę wydajności w porównaniu do obecnych modeli.

Chociaż nie są dostępne żadne wersje demonstracyjne GPU dla gier, firma zaoferowała demo wydajności dla DeepSeek V3 na MTT S5000 (kolejny procesor graficzny, który zostanie wydany w przyszłym roku, ale nie jest częścią linii Huashan). GPU najwyraźniej osiągnął 1000 tokenów na sekundę w Decode i 4000 tokenów na sekundę w Prefill, pokazując, że jego wydajność nieznacznie wyprzedza linię Hopper Nvidii. Nadchodzące układy GPU pokazują dążenie Chin do samowystarczalności w zakresie GPU w obliczu ograniczeń eksportowych, a więcej szczegółów spodziewanych jest w nadchodzących miesiącach, gdy produkty będą zbliżać się do premiery.

Źródło(a)

Szybka technologia (w języku chińskim)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Chińska firma Moore Threads zaprezentowała architekturę GPU Huagang z 15-krotnym wzrostem wydajności w grach i 50-krotnym wzrostem wydajności w ray tracingu
Nathan Ali, 2025-12-21 (Update: 2025-12-21)