Jak daleko może przejechać pojazd elektryczny między ładowaniami? Chevy Silverado EV został poddany testowi i przejechał ponad 1000 mil.
Inżynierowie Chevy wybrali Silverado EV Max Range Work Truck do wyzwania na drogach publicznych w Detroit w stanie Michigan. Dokonali kilku drobnych modyfikacji w celu poprawy wydajności i przejechali 1 059,2 mil, po czym wyładowali akumulator do ostatniej kropli, co dało średnie zużycie na poziomie 4,9 mil na kilowatogodzinę.
Z myślą o właścicielach ciężarówek, którzy chcieliby powtórzyć ten wyczyn, inżynierowie utrzymywali określone ciśnienie w oponach, obniżyli wycieraczki przedniej szyby, usunęli zapasową oponę i zamontowali osłonę tonneau. Utrzymywali również prędkość między 20 a 25 mil na godzinę oraz wyłączyli światła i klimatyzację.
W porównaniu do rekordu Lucid, Silverado EV wytrzymał znacznie więcej niż 749 mil pokonanych przez sedana Air Grand Touring między St. Moritz w Szwajcarii a Monachium w Niemczech. Osiągnięcie startupu było jednak bardziej realistyczne, ponieważ naśladowało niektóre rzeczywiste warunki jazdy, takie jak jazda po autostradzie.
Chwaląc rekordowy zespół, wiceprezes GM ds. baterii, napędu i zrównoważonego rozwoju, Kurt Kelty, powiedział: "Uzyskanie takiego zasięgu na pełnym naładowaniu nie jest dziełem przypadku. Wymaga to głębokiej integracji w zakresie chemii akumulatorów, wydajności jednostki napędowej, oprogramowania i inżynierii pojazdu, i to jest dokładnie to, co zespół dostarczył"
Chevy Silverado EV oferuje do 493 mil zasięgu (według szacunków EPA) i 760 KM/785 lb-ft. Jego cena zaczyna się od 52 800 dolarów brutto.