Notebookcheck Logo

Były reżyser Modern Warfare obawia się, że Call of Duty może stracić swoją tożsamość pod rządami Microsoftu

Zdjęcie współzałożyciela Sledgehammer Games, Glena Schofielda (źródło zdjęcia: IMDB)
Zdjęcie współzałożyciela Sledgehammer Games, Glena Schofielda (źródło zdjęcia: IMDB)
Były współzałożyciel Sledgehammer Games i były reżyser Modern Warfare, Glen Schofield, ostrzegł, że przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft może osłabić kreatywną tożsamość Call of Duty, powołując się na asymilację kulturową, zmiany w strukturach premii uzależnionych od wyników oraz odejście utalentowanych weteranów.
Game Releases Gaming Microsoft

Współzałożyciel Sledgehammer Games i były reżyser kilku tytułów Call of Duty, Glen Schofield, wyraził spore obawy co do długoterminowej rentowności Call of Dutypo przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft.

W wywiadzie dla VGC na Gamescom Asia w Bangkoku, Schofield wskazał na potencjalne niezgodności między kulturą korporacyjną Xbox a kreatywnymi zespołami stojącymi za serią, porównując ją do postrzeganych spadków w innych IP należących do Microsoftu, takich jak Halo i Gears of War.

Wyrażając swój niepokój, Schofield stwierdził: "Martwię się o to ogromnie, naprawdę", wskazując jednocześnie na osiągnięcia Microsoftu w zakresie uznanych franczyz jako czerwoną flagę.

Zapytał: "Bo co się dzieje z Gears of War, gdzie jest Halo... wie pan co mam na myśli? I proszę spojrzeć na EA, proszę spojrzeć na te duże firmy, a ja się zastanawiam, gdzie są gry Strike? Gdzie jest ta gra? A jest ich tak wiele, że po prostu spadają na margines"

Schofield omówił swoje obawy dotyczące asymilacji kulturowej, sugerując, że po integracji z większą korporacją, taką jak Microsoft, studia przyjmują zachowania, które mogą potencjalnie osłabić ich unikalne bodźce i napęd.

Spekulował, że lukratywny system premii powiązany z wynikami Call of Duty, który w przeszłości był motywatorem dla deweloperów, może zostać zastąpiony standardową strukturą wynagrodzeń Microsoftu, co ostatecznie doprowadzi do zmniejszenia motywacji wśród pracowników.

Stwierdził: "Niestety, kiedy już zostaniesz zasymilowany przez jedną z tych firm, myślę, że przejmujesz niektóre z ich cech. Inną rzeczą jest to, że nie wiem, ale wyobrażam sobie, że system premiowy Call of Duty się skończył, a teraz masz ich, a ludzie powiedzą "to nie to""

Schofield poparł swoje obawy dotyczące twórczego spowolnienia serii, wspominając o exodusie utalentowanych weteranów z zespołów Call of Duty , w tym o swoim własnym odejściu wraz ze współzałożycielem Michaelem Condreyem i wieloletnim projektantem Treyarch Davidem Vonderhaarem, który odszedł w 2023 roku po prawie dwóch dekadach.

Wskazał na spadającą jakość ostatnich wpisów, twierdząc: "Nienawidzę tego robić, ale odkąd opuściłem Sledgehammer, żadna z gier nie była zbyt dobra. Mam na myśli, że ostatnia(Modern Warfare 3, 2023) była 50. Nadal dobrze się sprzedają. Wie pan, to się zdarza"

Modern Warfare 3 (2023) otrzymało 56 punktów na Metacritic i ogólnie nieprzychylną ocenę użytkowników wynoszącą 2,3 na 10, co odzwierciedla krytykę ze strony graczy, którzy czuli, że grają w rozszerzone DLC, a nie w samodzielną kontynuację. Mimo to, Modern Warfare 3 (2023) został uznany za najlepiej sprzedającą się grę w USA w listopadzie i grudniu, a ostatecznie zakończył rok jako druga najlepiej sprzedająca się gra za Hogwarts Legacy.

Podczas gdy Microsoft podtrzymuje swoją opinię, że przejęcie pomogło zwiększyć zasięg Call of Duty dzięki Game Pass i Cloud Gaming, Schofield obawia się twórczej stagnacji wśród kluczowych studiów deweloperskich pod nadzorem Microsoftu.

Zastanowił się nad swoim wyczuciem czasu, mówiąc:

Czuję, że miałem szczęście. Czuję, że byłem w okresie rozkwitu EA. Chodzi mi o to, kto tam pracował. Potem trafiłem do Activision, gdzie stworzyłem Modern Warfare 3 (2011).

Tak naprawdę Modern Warfare 3 było ostatnią grą Call of Duty, która zdobyła tytuł gry akcji roku, a moje dwie pozostałe gry były do niego nominowane. Ale teraz, wie pan, nie widać ich.

To, czy obawy Schofielda okażą się prawdziwe, dopiero się okaże, ale jego opinie na temat przyszłości Call of Duty pokazują rosnące zaniepokojenie wśród weteranów branży, z których wielu nadal pracuje nad serią.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Były reżyser Modern Warfare obawia się, że Call of Duty może stracić swoją tożsamość pod rządami Microsoftu
Rahim Amir Noorali, 2025-10-19 (Update: 2025-10-20)