Plotki dotyczące zwiastuna rozgrywki z reboota Perfect Dark na Xbox Games Showcase 2024 wywołały kontrowersje dzięki upublicznieniu niedawnych zarzutów.
Sprawa po raz pierwszy wyszła na jaw, gdy redaktor Kotaku Ethan Gach przedstawił twierdzenia z nieznanego źródła, opisując zwiastun jako "w zasadzie fałszywy". Od tego czasu były deweloper Adam McDonald wystąpił naprzód i wyjaśnił, że "jest w nim kilka fałszywych rzeczy"
Adam McDonald, były projektant poziomów w Perfect Dark i starszy projektant gier w Studio MDHR, zabrał głos na Bluesky, aby odnieść się do krążących plotek. McDonald stwierdził, że materiał filmowy był "w rzeczywistości w silniku" Według McDonalda, demo było prawdziwym, grywalnym buildem, a on sam wprost mówił o jego częściowo sfabrykowanej naturze, nazywając je "dość pionowym wycinkiem" Według słów McDonalda:
"Byłem jednym z trzech projektantów poziomów, którzy nad nim pracowali. Działało to najlepiej, jeśli grało się tak, jak osoba na filmiku, ale nadal działało, jeśli nie trafiało się idealnie"
Według Adama systemy rozgrywki działały wystarczająco dobrze, by dobrze wyglądać w filmie, a zespół aktywnie podejmował decyzje projektowe, które zostaną wdrożone w produkcie końcowym. McDonald wyjaśnił dalej:
"Wymyślaliśmy rzeczy w locie na czas, by uwzględnić je w demie, robiąc co w naszej mocy, by nie okłamywać graczy. Jest w tym trochę fałszu, ale spora część była legalna"
Studio The Initiative prowadziło prace nad rebootem we współpracy z Crystal Dynamics. Gra była w fazie rozwoju przed jej oficjalnym ogłoszeniem w 2020 roku. Niedawno projekt został porzucony w ramach szeroko zakrojonych cięć Microsoftu w personelu Xbox, wraz z rozwiązaniem studia gier z siedzibą w Santa Monica.
Reboot uznanej przez krytyków strzelanki pierwszoosobowej z 2000 roku już nie istnieje, a zwiastun rozgrywki z 2024 roku jest jedynym spojrzeniem na to, czym mógł być remake Perfect Dark.