Notebookcheck Logo

Były deweloper Halo CE mówi o Halo Campaign Evolved: "Jest wiele sposobów na ulepszenie Halo 1 bez jego zepsucia"

Zrzut ekranu z dema Halo: Campaign Evolved The Silent Cartographer (źródło obrazu: Halo YT)
Zrzut ekranu z dema Halo: Campaign Evolved The Silent Cartographer (źródło obrazu: Halo YT)
Po 13-minutowym demo Halo: Campaign Evolved Silent Cartographer na Halo World Championship 2025, były projektant Combat Evolved, Jaime Griesemer, zabrał głos na X, aby skrytykować zmiany. Skupił się głównie na możliwości parowania Łowców w Warthogu, ruchomych przeszkodach i dodanych drzewach, z których wszystkie według niego psują tempo gry.
Gaming Game Releases Launch Microsoft

Po niedawnym ujawnieniu Halo: Campaign Evolved podczas Halo World Championship w 2025 roku, wielu fanów i twórców oryginalnej gry wyraziło swoje opinie na temat remake'u oryginału z 2001 roku. Jednym z tych głosów jest były projektant Halo: Combat Evolved, Jaime Griesemer, który ma kilka zastrzeżeń do zmian pokazanych w 13-minutowym demo rozgrywki misji "The Silent Cartographer"

Jaime Griesemer pracował nad środowiskiem i układem The Silent Cartographer w Halo: Combat Evolved. Pomagał również w pracach nad Halo 3: ODST i Reach. W poście na Xpodzielił się kilkoma uwagami na temat rozgrywki, które nie do końca mu odpowiadały. Stwierdził,

Nie powinieneś być w stanie wziąć Warthoga, aby parować Łowców.

Celowo umieściłem skały na drodze, aby trzeba było iść pieszo. Kiedy można rozbić skrzynie z drogi, niszczy to spotkania. Ale najgorsze? Umieścili drzewa w obszarze lądowania WooHoo Jump. Kiepskie.

W tej części oryginalnej gry, Master Chief powinien iść pieszo, aby wyeliminować dwóch Łowców. Zamiast tego, w Halo: Campaign Evolved, Master Chief dowodzi Warthogiem i szybko eliminuje dwóch łowców, co zdaniem Griesemera rujnuje całe tempo misji.

Dodał również: "To jak taneczny remiks klasycznej piosenki, w którym pomija się intro i mostek i po prostu w kółko uderza w refren"

Inni, jak współtwórca Halo i oryginalny dyrektor artystyczny Marcus Lehto, byli zadowoleni z nowego kierunku. Lehto stwierdził na X"Dobrze jest widzieć nowe i znajome twarze budujące zespół Halo. Chris Matthews to doskonały wybór na AD studia. Eksploracja wygląda fantastycznie"

Halo Studios, wcześniej znane jako 343 Industries, było dość przejrzyste, jeśli chodzi o aktualizację dziwactw kultowych klasyków z 2001 roku, takich jak te w misji "The Library", w celu obsługi kooperacji dla czterech graczy i poprawy tempa.

Grieisemer nazwał wysiłek tworzenia remake'ów "niszczącym duszę", potencjalnie z powodu zmiany przywództwa i celów Microsoftu. Zaapelował jednak do deweloperów, by szanowali sprawdzone rozwiązania zastosowane w grze, stwierdzając: "Istnieje wiele sposobów na ulepszenie Halo 1 bez jej zepsucia."

Kup Halo Infinite na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Były deweloper Halo CE mówi o Halo Campaign Evolved: "Jest wiele sposobów na ulepszenie Halo 1 bez jego zepsucia"
Rahim Amir Noorali, 2025-10-28 (Update: 2025-10-28)