Notebookcheck Logo

BioShock 4 doczeka się gruntownego przeglądu po tym, jak wewnętrzny przegląd 2K Games wykazał "problemy narracyjne"

Sekwencja latarni morskiej w BioShock Remastered (źródło obrazu: SteamDB)
Sekwencja latarni morskiej w BioShock Remastered (źródło obrazu: SteamDB)
Gra, nad którą prace trwały już od 2015 roku, doczekała się już kilku restartów.
Gaming Game Releases

Zgodnie z ostatnimi doniesieniami, główny zespół deweloperski Bioshock 4znalazł się na niespokojnych wodach po tym, jak niedawny wewnętrzny przegląd w 2K Games zasygnalizował znaczące problemy, co skłoniło do gruntownego przeglądu projektu wraz ze zmianami kierownictwa.

Według raportu Bloomberga autorstwa Jasona Schreiera, BioShock 4 tkwi w zawieszeniu deweloperskim od ponad dekady, jako że ostatnia odsłona serii, BioShock Infinite, została wydana w 2013 roku.

Wewnętrzny przegląd przeprowadzony przez spółkę zależną Take-Two Interactive, 2K Games, wskazał narrację projektu jako krytyczny słaby punkt nadchodzącego tytułu. Dziedzictwo BioShock zostało zbudowane na silnym doświadczeniu opartym na narracji, co widać w podwodnej scenerii Rapture oryginału i pływającym mieście-państwie Columbia w Infinite.

Seria ustanowiła monumentalną poprzeczkę dla opowiadania historii. W obliczu słabnącego postępu, 2K Games zwolniło szefa studia Cloud Chamber, Kelleya Gilmore'a, który wcześniej pracował nad Civilization i XCOM. Co więcej, 2K przeniosło dyrektora kreatywnego Hogartha De La Plante, który pracował nad BioShock 2, do roli wydawcy.

2K Games w oficjalnym oświadczeniu dla Bloomberga stwierdziło:

"Ciężko pracujemy, aby ustawić BioShock na najlepszą możliwą przyszłość. W tej chwili mamy dobrą grę, ale jesteśmy zobowiązani do dostarczenia świetnej. Ściśle współpracujemy z kierownictwem studia, aby zdefiniować tę ścieżkę"

Po zmianie przywództwa 2K ogłosiło spotkanie wszystkich pracowników, na którym pracownicy Cloud Chamber mieli być "bardziej zwinni i wydajni", co nie budzi większych nadziei na przyszłość pracowników studia. Doprowadziło to do spekulacji, że 2K Games może przygotowywać scenę do zwolnienia personelu w Cloud Chamber w przyszłości.

Cloud Chamber, studio z siedzibą w Kalifornii i Montrealu, zostało założone w 2019 roku specjalnie w celu opracowania BioShock 4. Studio składa się z weteranów branży, takich jak dyrektor artystyczny Scott Sinclair i dyrektor projektowy Jonathan Pelling.

Pomimo ich doświadczenia w branży, BioShock 4 został zniszczony przez wielokrotne restarty. Plotki sugerują, że prace nad grą trwały już w 2015 roku pod skrzydłami studia Certain Affinity. Wcześniejsze oferty pracy sugerowały, że BioShock 4 będzie zawierał otwarty świat, odchodząc od liniowych poziomów Rapture i Columbii.

Już w 2019 roku pojawiły się doniesienia, jakoby akcja gry miała rozgrywać się w antarktycznym mieście Borealis z lat 60. ubiegłego wieku. Informacje te zostały dodatkowo potwierdzone przez Colina Moriarty'ego w 2021 roku, który stwierdził, że projekt nosi nazwę kodową Parkside.

Spekuluje się, żeBioshock 4 zostanie wydany poza rzekomym oknem premiery w 2028 roku. Co więcej, Ken Levine, twórca BioShock i główny scenarzysta BioShock: Infinite i jego DLC Burial at Sea, nie jest zaangażowany w rozwój projektu i obecnie pracuje nad samodzielnym nowym projektem, Judas.

Ken Levine nazywa BioShock Infinite: Burial at Sea, wewnętrznymi zmaganiami w narracyjnej wizji BioShock 4i brakiem konkretnego harmonogramu premiery, nie jest pewne, czy zobaczymy projekt pod koniec 2028 roku. Na razie 2K Games wydaje się być zaangażowane w zapewnienie, że BioShock 4 spełni wysokie standardy fabularne, zgodnie z uznanym przez krytyków dziedzictwem BioShocka, ale cierpliwość może się wyczerpać w trudnym środowisku makro dla tworzenia gier w 2025 roku.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > BioShock 4 doczeka się gruntownego przeglądu po tym, jak wewnętrzny przegląd 2K Games wykazał "problemy narracyjne"
Rahim Amir Noorali, 2025-08- 4 (Update: 2025-08- 4)