Mechanika sweetspot sprawia, że strzały w korpus z niektórych karabinów snajperskich są natychmiast śmiertelne w określonym zasięgu, niezależnie od tego, czy cel został trafiony w głowę czy klatkę piersiową. Ta śmiertelna strefa różni się w zależności od broni. Jeśli wróg znajduje się zbyt blisko lub zbyt daleko, strzał w głowę jest nadal konieczny do zabicia. W Battlefield 1mechanika ta miała zachęcić snajperów do aktywniejszego angażowania się w walkę zamiast koczowania na obrzeżach mapy.
Wielu graczy uważało, że strzały w korpus były "tanimi zabójstwami" i krytykowało brak jasności - nigdy nie można było być pewnym, jakiego karabinu używa wrogi snajper i czy trafienie będzie śmiertelne. Inni docenili dodatkową różnorodność i z zadowoleniem przyjęli tę mechanikę jako odświeżającą zmianę w stosunku do standardowych systemów skoncentrowanych na strzałach w głowę we wcześniejszych tytułach. Postrzegali to jako taktyczną funkcję, która nagradzała inteligentne pozycjonowanie i strategiczną grę.
Czy to się komuś podoba, czy nie, gracze będą musieli pogodzić się z powrotem tej funkcji w Battlefield 6, którego premiera spodziewana jest https://www.notebookcheck.net/Battlefield-6-release-date-and-price-leak.1066103.0.html na początku października. Mechanika sweetspot pojawiła się już we wczesnych materiałach z rozgrywki - a YouTuber Westie potwierdził te sygnały.
Dyskusje na temat kontrowersyjnej mechaniki snajperskiej już rozgrzewają na Redditgdzie zarówno krytycy, jak i zwolennicy wyrażają swoje opinie. Nie jest jednak jasne, czy funkcja ta trafi do ostatecznej wersji gry. Informacje zwrotne z nadchodzącej otwartej bety https://www.notebookcheck.net/Battlefield-6-open-beta-peaks-at-close-to-10-000-players-before-launch.1079506.0.html - zaplanowanej na 9 i 10 sierpnia - prawdopodobnie odegrają kluczową rolę. Istnieje szansa, że DICE po raz kolejny znajdzie sposób na znalezienie równowagi, podobnie jak miało to miejsce w przypadku kontrowersji związanych z systemem klasowym https://www.notebookcheck.net/Battlefield-6-open-beta-will-allow-players-to-choose-open-or-closed-weapons.1064955.0.html.
Źródło(a)
Źródło obrazu: Epic Games