Gracze mogliby pomyśleć, że Activision ma obawy dotyczące szumem wokół Battlefield 6. Jeszcze przed otwarciem serwerów, SteamDB zarejestrował prawie 25 000 graczy oczekujących na grę w otwartej wersji beta. Jednak raport Insider Gaming sugeruje, że wydawca Call of Duty jest daleki od paniki. Z Call of Duty: Black Ops 7 activision postrzega tę serię jako "zbyt dużą, by upaść".
Źródło, które rozmawiało z Tomem Hendersonem z Insider Gaming, jest przekonane o corocznym modelu wydawania strzelanki. Chociaż pojawiły się oznaki spowolnienia sprzedaży, Call of Duty: Black Ops 6 przyciągnęło dużą bazę graczy, po części dzięki Xbox Game Pass. Mimo to, tytuł miał swoją część krytyków, którzy narzekali na błędy podczas premiery i mało inspirujące projekty map.
Bazując na dotychczasowych wynikach serii Battlefield i Call of Duty, Activision może mieć przewagę nad EA. Powszechnie uważa się, że bardziej dynamiczna akcja Call of Duty przemawia do nowicjuszy. Tymczasem gry z serii Battlefield często charakteryzują się dużymi i złożonymi środowiskami, wymagającymi przemyślanych strategii.
EA stanęło również w obliczu kontroli Battlefield 2042który cierpiał z powodu licznych usterek technicznych. Przyczyniło się to do decyzji o uruchomieniu pierwszego Battlefield 6 na długo przed jego premierą. Pomimo prywatnego statusu, natychmiast pojawiły się przeciekiz kilkoma zmianami, które ekscytują potencjalnych graczy. Oprócz ulepszonej grafiki, zaintrygowały takie elementy jak niszczycielska sceneria. Po zakończeniu testów beta, data premiery Battlefield 6 została ustalona na 10 października.
Mniej wiadomo natomiast o Black Ops 7, które według plotek według plotek zadebiutuje w listopadzie. Seria zwykle cieszy się błyskawiczną kampanią marketingową, ale reklama nie jest jeszcze w pełnym rozkwicie. Activision poczeka z oficjalną prezentacją do targów Gamescom, które odbędą się 19 sierpnia. W zależności od tego, co zobaczą uczestnicy targów, strzelanka może odzyskać nieco entuzjazmu utraconego na rzecz Battlefield 6.