Wideo autorstwa RandomGaminginHDzatytułowany "Granie w Battlefield 6 na karcie graficznej, która kosztowała mniej niż gra", został przesłany 15 października i wyraźnie pokazuje, jak dobrze strzelanka działa na starszych systemach. Konfiguracja testowa obejmowała procesor Intel Core i5-12400F i 32 GB pamięci RAM, w połączeniu z kartą graficzną Radeon RX 570 i kartą Nvidia GTX 1650 Super. Wyniki były zaskakujące: RX 570 osiągnął do 80 FPS, podczas gdy GTX 1650 Super osiągnął około 73 FPS - oba działały w 1080p przy 60% skali rozdzielczości i niskich ustawieniach. Na uwagę zasługuje fakt, że oba GPU mają tylko 4 GB pamięci VRAM, co jest oficjalnie poniżej minimalnych wymagań gry.
Najlepszą wydajność w teście osiągnięto przy wyłączonym antyaliasingu i FSR ustawionym na tryb Ultra Performance, który renderuje grę w przybliżeniu w 360p przed skalowaniem w górę. Chociaż skutkuje to pewnymi artefaktami wizualnymi, RandomGaminginHD opisał ogólne wrażenia jako "akceptowalne wizualnie" Obie karty graficzne działały przy stałym 100% obciążeniu, ale pobór mocy i temperatury utrzymywały się poniżej 100 W i 75°C - wyraźne oznaki stabilnej optymalizacji bez niepotrzebnych skoków wydajności.
Społeczność świętuje czystą optymalizację
Na dzisiejszej scenie gier, słabo zoptymalizowane wydania AAA stały się niestety normą. Dlatego też wielu graczy postrzega płynne działanie Battlefield 6jako bardzo potrzebną zmianę kursu. "Wreszcie tytuł AAA, który skupia się na optymalizacji zamiast na krzykliwej grafice" - skomentował jeden z użytkowników w wątku na Reddicie zatytułowanym "Battlefield 6 działa lepiej niż prawie każda współczesna gra, w którą grałem w tym roku"
Wielu graczy na Reddit donosi, że Battlefield 6 działa "maślanie płynnie" nawet na układach GPU średniej klasy, takich jak RTX 4060 Ti. Ta stabilna wydajność jest powszechnie przypisywana świadomej decyzji EA o pozostaniu przy tradycyjnej rasteryzacji zamiast ray tracingu. Podczas prac nad grą EA i DICE unikały eksperymentalnych funkcji, skupiając się na stabilnej wydajności i szerokiej kompatybilności sprzętowej. Gracze chwalili również brak często krytykowanej aplikacji EA oraz stosunkowo niewielki rozmiar instalacyjny gry, wynoszący około 70 GB.
Jest jednak kilka krytycznych uwag. Niektórzy użytkownicy zgłaszali możliwy wyciek pamięci VRAM podczas dłuższych sesji gry, co może powodować stopniowy spadek wydajności. Mimo to, ogólne opinie pozostają w przeważającej mierze pozytywne. Podczas gdy wiele tytułów AAA zmaga się z silnikiem Unreal Engine 5 i częstymi problemami z wydajnością, Battlefield 6 udowadnia, że wysoka liczba klatek na sekundę jest nadal osiągalna - dzięki odpowiedniej kombinacji konserwatywnego wyboru silnika, wiedzy technicznej i ukierunkowanej optymalizacji.
Źródło(a)
RandomGaminginHD przez YouTube
Źródło obrazu: Steam