Notebookcheck Logo

Atari kupuje Intellivision, nabywając markę i ponad 200 praw do gier od Intellivision Entertainment LLC

Atari kupuje markę Intellivision i prawa do ponad 200 gier. (Źródło: Atari)
Atari kupuje markę Intellivision i prawa do ponad 200 gier. (Źródło: Atari)
Atari kupiło markę Intellivision i ponad 200 praw do gier od Intellivision Entertainment LLC, obecnego właściciela własności intelektualnej. Dzięki temu Atari może kontynuować sprzedaż i rozwój klasycznych gier Atari i Intellivision. Intellivision Entertainment LLC koncentruje się na rozwoju konsoli do gier Amico nowej generacji i w miarę kontynuowania tych prac zmieni markę.
Gaming

Atari kupiło markę Intellivision i ponad 200 praw do gier od Intellivision Entertainment LLC, obecnego właściciela własności intelektualnej. Intellivision Entertainment LLC zmieni nazwę, kontynuując prace nad konsolą nowej generacji Amico i grami rodzinnymi.

Firma Atari została założona w 1972 roku i stała się kluczowym liderem w tworzeniu branży gier wideo. Liczne gry zręcznościowe, w tym Asteroids, Centipede i Missile Command, stały się klasykami. Firma wypuściła 8-bitowy Atari VCS (lub 2600) w 1977 roku i zdominowała wczesną erę domowych konsol do gier wideo, sprzedając ponad 30 milionów sztuk.

Firma Mattel Electronics dostrzegła potencjalne zyski i w 1979 roku wypuściła 16-bitową konsolę Intellivision, która sprzedała się w 5 milionach egzemplarzy. Intellivision miał opcjonalne urządzenia rozszerzające, które dodawały syntezę mowy, gry do pobrania, możliwość programowania komputera i odtwarzania gier Atari 2600. Intellivision mógł emulować gry zręcznościowe, takie jak Pac-Man i Donkey Kong, z wyższą wiernością niż Atari 2600. Po krachu w branży gier wideo w 1983 roku, obie firmy wielokrotnie zmieniały właściciela i nie odzyskały dawnej świetności, pomimo wydawania nowszych konsol i gier.

Obie platformy pozostają popularne wśród graczy pięć dekad później, więc Atari kupiło Intellivision, aby kontynuować dystrybucję i rozwój klasycznych gier Intellivision i Atari VCS, podczas gdy Intellivision Entertainment LLC kontynuuje tworzenie gier Amico nowej generacji.

Nowe koszulki Intellivision są już dostępne w sprzedaży na stronie Atari.coma dodatkowe produkty zostaną udostępnione w późniejszym terminie. Czytelnicy pragnący wskoczyć do klasycznych gier mogą odwiedzić Amazon, aby odebrać odnowioną, klasyczną konsolę Atari 2600 już dziś, ale ci, którzy chcą nowej konsoli, mogą zamiast tego wybrać konsolę Atari 2600+. Gracze, którzy są również fanatykami klocków Lego, mogą nabyć zestaw Atari 2600 składający się z 2532 elementów.

Koszulki z nowym logo Intellivision są już dostępne w sprzedaży na Atari.com. (Źródło: Atari)
Koszulki z nowym logo Intellivision są już dostępne w sprzedaży na Atari.com. (Źródło: Atari)

05.23.2024

ATARI PRZEJMUJE MARKĘ INTELLIVISION

Zakup znaków towarowych i gier Intellivision łączy konkurujące ze sobą marki z lat 70. i 80

Atari® - jedna z najbardziej kultowych marek konsumenckich i producentów interaktywnej rozrywki - ogłosiła dziś, że nabyła markę Intellivision i niektóre gry od Intellivision Entertainment LLC. Intellivision Entertainment LLC zmieni markę i będzie kontynuować swoją działalność w zakresie rozwoju i dystrybucji konsoli do gier marki Amico z licencją od Atari na dalszą dystrybucję nowych wersji gier Intellivision na konsoli Amico.

Atari będzie starało się rozszerzyć cyfrową i fizyczną dystrybucję starszych gier Intellivision, potencjalnie tworzyć nowe gry oraz badać możliwości związane z marką i licencjami w ramach długoterminowego planu tworzenia wartości z własności Intellivision.

"Połączenie Atari i Intellivision po 45 latach kończy najdłużej trwającą wojnę konsolową w historii" - powiedział Mike Mika, szef studia Digital Eclipse, studia gier należącego do Atari.

Pierwsza domowa konsola do gier wideo Intellivision została wydana przez Mattel Electronics w 1979 roku, a jej sprzedaż do 1990 roku szacuje się na 5 milionów egzemplarzy. Atari i Intellivision stoczyły prawdopodobnie pierwszą konsolową wojnę na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku. Mattel posunął się nawet do zatrudnienia aktora George'a Plimptona, aby wystąpił w serii reklam porównujących oba systemy, a także w ośmiominutowym filmie pokazanym na targach Gamescom.

"To była bardzo rzadka okazja, aby zjednoczyć byłych konkurentów i zgromadzić fanów Atari, Intellivision i złotej ery gier" - powiedział Wade Rosen, prezes i dyrektor generalny Atari.

Zakup obejmuje prawa do ponad 200 tytułów z portfolio Intellivision oraz znaki towarowe Intellivision.

"Atari było cennym partnerem i jesteśmy przekonani, że będzie odpowiedzialnym zarządcą marki Intellivision" - powiedział Phil Adam, dyrektor generalny Intellivision Entertainment. "Z niecierpliwością czekamy na rozszerzenie naszej współpracy i perspektywę wprowadzenia szerokiej gamy nowych tytułów na platformę gier rodzinnych Amico"

Z tej okazji od dziś na stronie Atari.com dostępne są nowe koszulki Intellivision, a w przyszłości pojawią się kolejne ubrania i przedmioty kolekcjonerskie Intellivision. Zestaw prasowy zawierający logo Atari i Intellivision oraz nowe koszulki Intellivision można znaleźć na stronie tutaj.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Atari kupuje Intellivision, nabywając markę i ponad 200 praw do gier od Intellivision Entertainment LLC
David Chien, 2024-05-24 (Update: 2024-05-24)