Arc Raiders szybko ugruntowało swoją pozycję jako największa strzelanka wydobywcza od Embark Studios. Zaledwie kilka dni po premierze, która miała miejsce 30 października 2025 r., na platformach Steam, Epic, PS5 i Xbox Series S|X, Arc Raiders przekroczył kolejny kamień milowy, gromadząc 354 836 jednoczesnych graczy na Steam od 2 listopada. Ten napływ chętnych graczy spowodował jednak sparaliżowanie serwerów ArcRaiders.
Wśród ogromnego napływu graczy, którzy z niecierpliwością czekają na łupy i strzelaniny w "klankowej" Speranzie, prawie tysiące graczy utknęło w długich kolejkach logowania i zgłosiło bezczynne wpatrywanie się w ekrany dobierania graczy trwające średnio 5-10 minut, a w niektórych przypadkach nawet 30 minut.
Kolejne doniesienia wskazują, że gracze są wyrzucani w połowie meczu lub ustawiani w kolejce do niechcianych grup, mimo że zdecydowali się na samotną ekstrakcję.
Wykresy SteamDB opowiadają o trwających problemach z serwerami. Arc Raiders osiągnęło szczyt 354 836 jednoczesnych graczy na Steam 2 listopada o 20:00 UTC, po czym spadło do 133 384 graczy 3 listopada o 9:00 UTC.
Jednak serwery nieco się ustabilizowały, a gra obsługuje obecnie 223 286 jednoczesnych graczy. Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, obciążenie infrastruktury nie uwzględnia graczy grających na PlayStation 5 i Xbox Series S|X.
Wśród rekordowo wysokiej popularności gry, Arc Raiders zamienia się miejscami z Battlefield 6 na pozycji numer trzy na Steam Charts jako najczęściej grana gra za Dota 2 i Counter-Strike 2. Jednak społeczność nie jest zadowolona z napływu graczy, biorąc pod uwagę zalew skarg na subreddicie Arc Raiders, z graczami narzekającymi na ekrany "Infinite In-Queue" bez timerów.
Serwer Arc Raiders Discord doświadczył własnego chaotycznego szału, w którym gracze narzekali na godzinne kolejki, a żarty nazywały grę "symulatorem kolejek" Oburzenie to skłoniło moderatorów do wprowadzenia 15-minutowego limitu czasu, by ograniczyć histerię.
Embark Studios szybko przyznało się do problemu za pośrednictwem Discorda. Menedżerowie społeczności potwierdzili problemy z "serwerem, czatem głosowym i systemami imprez" i obiecali wprowadzić poprawki "tak szybko, jak to możliwe" Post zawierał dalsze szczegóły:
Zespół wdrożył kolejkę logowania jako środek tymczasowy w celu złagodzenia problemów związanych z tworzeniem stron i korzystaniem z kanałów głosowych, co sprawi, że Państwa matchmaking będzie dłuższy niż zwykle.




