Od maja Apple oferuje autentyczne części zamienne do iPada, iPada Air i iPada Pro za pośrednictwem oficjalnego samoobsługowego sklepu naprawczego Apple . Jak pokazuje iFixit iFixit, nowsze modele iPada są również znacznie łatwiejsze w naprawie niż kilka lat temu, mimo że wyświetlacz, który jest przyklejony do obudowy, nadal może stanowić wyzwanie.
Przez lata autoryzowani partnerzy serwisowi Apple nie mogli w ogóle oferować napraw iPadów, co teraz uległo zmianie. Jednak niezależni technicy napraw poinformowali niedawno 404media że Apple celowo oferuje części zamienne do iPada po tak zawyżonych cenach, że naprawa nie jest opłacalna, zmuszając użytkowników do zakupu nowego iPada. Jest to zrozumiałe, gdy Apple pobiera nieco ponad 150 dolarów za nowy port USB-C, a w niektórych przypadkach nawet ponad 700 dolarów za wymienny wyświetlacz. Oto fragment aktualnych cen części zamiennych z samoobsługowego sklepu naprawczego https://selfservicerepair.com/en-US/order:
iPad (Apple A16)
- Bateria: $119
- Wyświetlacz: 249 USD
- Port USB-C: 151,24 USD
- Tylna kamera: $199
- Przednia kamera: $199
iPad Pro (13 cali, Apple M4)
- Bateria: $199
- Wyświetlacz: 749 USD
- Port USB-C: 250,04 USD
- Tylna kamera: 329 USD
- Przednia kamera: 329 USD
Jonathan Strange, założyciel XiRepair, uważa, że Apple nie ustala cen części zamiennych na podstawie kosztów ich produkcji. Zamiast tego, ceny części zamiennych Apple są oparte na cenie katalogowej danego iPada, zapewniając, że naprawy są zawsze wystarczająco drogie, aby aktualizacja do nowego tabletu była bardziej atrakcyjną opcją. Fakt, że Apple oferuje części zamienne i w ogóle zezwala na naprawy iPadów, ma na celu wyłącznie przestrzeganie przepisów "prawa do naprawy", jednocześnie czyniąc naprawy bezcelowymi dla klientów.