Nie jest tajemnicą, że Apple pozostaje daleko w tyle w wyścigu sztucznej inteligencji, ale niedawne zmiany korporacyjne mogą przyspieszyć ambicje firmy z Cupertino w zakresie sztucznej inteligencji.
Apple w poniedziałek firma ogłosiła, że John Giannandrea, szef działu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w Apple, ustąpi ze stanowiska starszego wiceprezesa i będzie pełnił funkcję doradcy do czasu przejścia na emeryturę wiosną 2026 roku. Jego miejsce zajmie Amar Subramanya, badacz sztucznej inteligencji z doświadczeniem zarówno w Microsoft, jak i Google. Do głównych obowiązków Subramanyi będzie należało nadzorowanie "Apple Foundation Models, ML research, and AI Safety and Evaluation", zgodnie z Apple.
Subramanya spędził 16 lat w Google i był głównym inżynierem stojącym za Asystentem Google Gemini. Po tej karierze przeniósł się do Microsoftu jako wiceprezes korporacyjny w dziale sztucznej inteligencji firmy.
Apple CEO Tim Cook wypowiedział się na temat przejścia, stwierdzając:
Jesteśmy wdzięczni za rolę, jaką John odegrał w budowaniu i rozwijaniu naszej pracy nad sztuczną inteligencją, pomagając Apple w dalszym wprowadzaniu innowacji i wzbogacaniu życia naszych użytkowników. Sztuczna inteligencja od dawna ma kluczowe znaczenie dla strategii Applei cieszymy się, że możemy powitać Amara w zespole kierowniczym Craiga i wnieść jego niezwykłą wiedzę na temat sztucznej inteligencji do Apple. Oprócz powiększenia swojego zespołu kierowniczego i obowiązków związanych ze sztuczną inteligencją wraz z dołączeniem Amara, Craig odegrał kluczową rolę w napędzaniu naszych wysiłków w zakresie sztucznej inteligencji, w tym nadzorowaniu naszych prac nad wprowadzeniem bardziej spersonalizowanej Siri dla użytkowników w przyszłym roku.
Posunięcie to pojawia się w obliczu ciągłej krytyki oferty Apple dotyczącej słabej sztucznej inteligencji. Nazwana "Apple Intelligence", wersja sztucznej inteligencji Apple w dużej mierze nie spełniła obietnic Apple złożonych podczas początkowej kampanii marketingowej. Większość funkcji reklamowanych przez Apple (takich jak inteligentne ustalanie spotkań i inne zadania związane z asystentem cyfrowym) jeszcze się nie pojawiła, co skłoniło firmę do wycofania się z reklamy. Apple Intelligence nadal nie posiada wielu funkcji, które można znaleźć w innych asystentach AI, takich jak Google Gemini.







