Notebookcheck Logo

Właściciele Tesli będą płacić 1 USD za minutę ładowania powyżej 90%, ponieważ pojawia się nowa opłata za zatory na zatłoczonych ładowarkach Superchargers

Zajęte ładowarki Superchargers zaczną pobierać opłatę za zator (zdjęcie: Tesla)
Zajęte ładowarki Superchargers zaczną pobierać opłatę za zator (zdjęcie: Tesla)
Ci, którzy ładują swoje Tesle na "zatłoczonych" ładowarkach Supercharger, będą teraz musieli zapłacić podwójną opłatę za bezczynność, jeśli spróbują doładować powyżej 90%. Tesla zaczęła wysyłać ostrzeżenia za pośrednictwem aplikacji, że nowa opłata za przeciążenie Supercharger zostanie zastosowana w ciągu najbliższych kilku tygodni.
E-Mobility

Podobno opłata za doładowanie opłata za zator jest teraz faktem, ponieważ Tesla ogłosiła jej wdrożenie w ciągu najbliższych kilku tygodni za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Zaktualizowała również swoją stronę wsparcia ładowania, aby odzwierciedlić, że właściciele Tesli w USA będą musieli zapłacić 1 USD / minutę, jeśli spróbują pozostać z podłączonym kablem, gdy pojemność ich baterii osiągnie 90% naładowania.

Ta nowa opłata za zatłoczenie Supercharger jest dwukrotnie wyższa niż typowa opłata za bezczynność w wysokości 0,50 USD / minutę i ma na celu uniknięcie, no cóż, zatorów na zatłoczonych stacjach w godzinach szczytu. Jeśli chodzi o warunki, które należy spełnić, aby zostać obciążonym dodatkowym dolarem za minutę, Tesla twierdzi, że "zapłacisz tylkowtedy, gdy Supercharger jest zajęty, a bateria twojego pojazdu jest powyżej określonego poziomu", chociaż tak naprawdę nie określa kryteriów, które sprawią, że stacja ładująca będzie "zajęta" w oku algorytmu.

Jednak nawet wtedy kierowca Tesli otrzyma 5-minutowy okres karencji po pojawieniu się na ekranie monitu o opłatę za przeciążenie ładowarkiSupercharger, podczas którego może zdecydować, czy wyluzować i zapłacić za ładowanie powyżej 90%, czy też udać się w swoją wesołą drogę. "Zwiększa to dostępność Superchargerów, dzięki czemu każdy ma do nich dostęp, kiedy tego potrzebuje" - argumentuje Tesla.

Na początku tego roku Tesla zaczęła pokazywać użytkownikom swojej aplikacji czasy oczekiwania na stacjach Supercharger i jak koszt za kWh może się tam różnić w zależności od pory dnia. To właśnie w tych godzinach szczytu nowa opłata Tesli w wysokości 1 USD/minutę będzie prawdopodobnie egzekwowana w sposób dynamiczny. Lokalizacja stacji, a także bieżące i historyczne obłożenie stosu mogą być brane pod uwagę przez algorytm, zanim zacznie on uznawać Supercharger za "zajęty" do celów opłat za zatory w określonych okresach w ciągu dnia.

Początkowo kod aktualizacji oprogramowania Tesli wskazywał, że producent samochodów może zacząć pobierać opłaty za zatory powyżej 80% pojemności baterii, ale od pomysłu do wdrożenia górny limit został zmieniony na 90%. W związku z tym nowa opłata za przeciążenie doładowania będzie prawdopodobnie dotyczyć tylko tego niewielkiego odsetka kierowców Tesli, którzy lubią ładować swoje pojazdy elektryczne do pełna, mimo że proces ten znacznie spowalnia po osiągnięciu progu 80%.

Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Właściciele Tesli będą płacić 1 USD za minutę ładowania powyżej 90%, ponieważ pojawia się nowa opłata za zatory na zatłoczonych ładowarkach Superchargers
Daniel Zlatev, 2023-11-22 (Update: 2023-11-22)