Notebookcheck Logo

Recenzja Skull & Bones: Testy porównawcze laptopa i komputera stacjonarnego

Mówił o wielkiej grze. Patrząc na końcowe oceny Skull & Bones, jasne jest, że Ubisoft zrobił z siebie głupca, ogłaszając ją jako grę AAAA. W naszym teście porównawczym mogą Państwo sprawdzić, jak wymagająca graficznie jest ta gra.
Gaming Laptop / Notebook Desktop Gamecheck
Skull & Bones

Systemy testowe

Asus ROG Zephyrus M16 (RTX 4090)
Asus ROG Zephyrus M16 (RTX 4090)
Razer Blade 16 Mid 23 (RTX 4080)
Razer Blade 16 Mid 23 (RTX 4080)
XMG Pro 15 E23 (RTX 4070)
XMG Pro 15 E23 (RTX 4070)
Razer Blade 14 Mid 23 (RTX 4060)
Razer Blade 14 Mid 23 (RTX 4060)
Medion Erazer Scout E20 (RTX 4050)
Medion Erazer Scout E20 (RTX 4050)
Asus TUF Gaming Advantage A16 (RX 7600S i 780M)
Asus TUF Gaming Advantage A16 (RX 7600S i 780M)
proszę być cicho! Silent Base 802 (RTX 4080 i RX 7900 XT)
proszę być cicho! Silent Base 802 (RTX 4080 i RX 7900 XT)
41,5-calowy monitor do gier UHD OLED z serii Philips Evnia 8000
41,5-calowy monitor do gier UHD OLED z serii Philips Evnia 8000

Na tych urządzeniach przeprowadzamy obecnie nasze testy porównawcze w grach. Kliknięcie na zdjęcia przeniesie Państwa na stronę internetową danego producenta. Więcej szczegółów na temat ich specyfikacji znajdą Państwo na końcu artykułu.

Tech

Podczas gdy Skull & Bones zostało dość przyzwoicie przyjęte przez prasę, piracka gra przygodowa zbiera głównie negatywne opinie od graczy. Jak się później okazało, jej chaotyczny, trwający ponad 10 lat czas rozwoju oznaczał, że ta trudna sytuacja była całkowicie do przewidzenia.

Skull & Bones
Skull & Bones
Skull & Bones

W naszym artykule porównawczym skupimy się przede wszystkim na technologii Skull & Bone, która okazała się znacznie lepsza. Choć gra nie pobije żadnych rekordów pod względem wizualnym (na przykład wiele tekstur mogłoby być lepszych), jej ogólny wygląd jest w porządku - a ponadto jej wymagania sprzętowe nie są zbyt ekstremalne, co wkrótce szczegółowo przeanalizujemy. Co więcej, technologia gry wydaje się być dość dojrzała (Ubisoft korzysta z własnego silnika Anvil Engine). Oznacza to, że w trakcie naszych testów nie odnotowaliśmy ani jednej awarii lub innych większych problemów.

Skull & Bones
Skull & Bones
Skull & Bones

Jak wiadomo z większości gier Ubisoftu, Skull & Bones oferuje rozbudowane menu ustawień podzielone na dwie części - prawdopodobnie ze względu na jego masę. Zaczynając od zakładki Visuals, gdzie można zmienić tryb obrazu, proporcje, rozdzielczość, VSync, pole widzenia i limit FPS. Jeszcze więcej ustawień można znaleźć w menu Grafika, które zawiera ponad 10 opcji, które można dostosować za jednym zamachem za pomocą ustawień wstępnych. Począwszy od bardzo wysokiego poziomu, aktywowane jest globalne oświetlenie ray-tracing, ale nie odbywa się to kosztem zbyt dużej wydajności. Z drugiej strony, mniej niż idealne jest to, że automatyczny upscaling jest automatycznie aktywowany na każdym poziomie. Na potrzeby naszych testów ręcznie ustawiliśmy opcje na TAA Native (z wyjątkiem benchmarków DLSS i FSR).

Skull & Bones
Skull & Bones
Skull & Bones

Z kolei podoba nam się, że liczne ustawienia są wizualizowane za pomocą obrazów porównawczych - oprócz wyjaśnień tekstowych. Ubisoft dodał również praktyczny wyświetlacz VRAM do menu opcji. Zgodnie z tym, około 8 GB jest wymagane dla mieszanki ustawień 4K i Ultra, co nie jest ani mało, ani szczególnie dużo. Pozytyw: W przeciwieństwie do Assassin's Creed Miragezmiany są wprowadzane bez konieczności ponownego uruchamiania gry. W międzyczasie twórcy mogliby jeszcze popracować nad czasem ładowania gier.

Skull & Bones
Skull & Bones
Skull & Bones

Benchmark

Jak to jest typowe dla Ubisoft, Skull & Bones zawiera zintegrowany benchmark, który przez około 1,5 minuty pokazuje świst śledzenia i prezentuje spektakularne bitwy morskie, a także ujęcia lądowe (zobacz wideo).

Skull & Bones
Skull & Bones
Skull & Bones

Wykres liczby klatek na sekundę jest wyświetlany już podczas pomiaru. Naciśnięcie spacji otwiera dalsze opcje, na przykład obciążenie (V)RAM lub GPU. Po zakończeniu pomiaru wszystko jest podsumowywane w ładnym przeglądzie.

Wyniki

Jak już wspomniano, wymagania systemowe gry nie są zbyt wygórowane. Chociaż nawet szybkie iGPU, takie jak Radeon 780M mają pełne ręce roboty podczas uruchamiania gry w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i minimalnych ustawieniach (1280 x 720 pikseli nadal działa płynnie na modelu AMD), rywale ze średniej półki, tacy jak Radeon RX 7600S lub lepiej radzą sobie z Full HD i maksymalnymi ustawieniami.

FHD (1,920 x 1,080)

Skull & Bones
    1920x1080 Low Preset AA:T     1920x1080 Medium Preset AA:T     1920x1080 High Preset AA:T     1920x1080 Ultra High Preset AA:T
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
202 (85min) fps ∼100%
183 (82min) fps ∼100%
145 (80min) fps ∼100%
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
158 (33min) fps ∼78%
140 (27min) fps ∼77%
113 (22min) fps ∼78%
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900H
Asus ROG Zephyrus M16
124 (50min) fps ∼61%
122 (44min) fps ∼67%
105 (40min) fps ∼72%
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX
Razer Blade 16 Mid 23
117 (42min) fps ∼58%
115 (51min) fps ∼63%
96 (40min) fps ∼66%
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX
XMG Pro 15 E23
116 (44min) fps ∼57%
97 (46min) fps ∼53%
75 (39min) fps ∼52%
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS
Razer Blade 14 Mid 23
110 (44min) fps ∼54%
85 (43min) fps ∼46%
66 (32min) fps ∼46%
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H
Medion Erazer Scout E20
93 (28min) fps ∼46%
76 (38min) fps ∼42%
57 (34min) fps ∼39%
AMD Radeon RX 7600S, R9 7940HS
Asus TUF Gaming Advantage A16
80 (21min) fps ∼100%
74 (20min) fps ∼37%
60 (15min) fps ∼33%
46 (17min) fps ∼32%
AMD Radeon 780M, R9 7940HS
Asus TUF Gaming Advantage A16
34 (18min) fps ∼43%
31 (20min) fps ∼15%
23 (15min) fps ∼13%
19 (12min) fps ∼13%

QHD (2560 x 1440)

Do uruchomienia gry na monitorach QHD nie potrzeba też wysokiej klasy podzespołów. Przy rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli i przy użyciu ustawienia wstępnego Ultra, karta GeForce RTX 4050 radzi sobie z ponad 40 klatkami na sekundę.

Skull & Bones
    2560x1440 Ultra High Preset AA:T
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
120 (67min) fps ∼100%
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
94 (21min) fps ∼78%
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900H
Asus ROG Zephyrus M16
88 (40min) fps ∼73%
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX
Razer Blade 16 Mid 23
76 (32min) fps ∼63%
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX
XMG Pro 15 E23
59 (35min) fps ∼49%
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS
Razer Blade 14 Mid 23
51 (33min) fps ∼43%
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H
Medion Erazer Scout E20
42 (23min) fps ∼35%
AMD Radeon RX 7600S, R9 7940HS
Asus TUF Gaming Advantage A16
37 (14min) fps ∼31%

UHD (3 840 x 2 160)

Do grania w 4K potrzebne są tylko drogie urządzenia do gier - jeśli nie korzystają Państwo ze skalowania w górę. Połączenie rozdzielczości 3,840 x 2,160 pikseli i wstępnie ustawionej rozdzielczości Ultra High wymaga GeForce RTX 4080 co najmniej. Z aktywowanym DLSS (jakość), karta RTX 4060 jest wystarczająca.

Skull & Bones
    3840x2160 Ultra High Preset AA:T     3840x2160 Ultra High Preset + Quality DLSS     3840x2160 Ultra High Preset + Quality FSR
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
79 (52min) fps ∼100%
111 (67min) fps ∼100%
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
63 (20min) fps ∼80%
83 (15min) fps ∼100%
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900H
Asus ROG Zephyrus M16
59 (19min) fps ∼75%
81 (35min) fps ∼73%
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX
Razer Blade 16 Mid 23
49 (20min) fps ∼62%
70 (27min) fps ∼63%
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX
XMG Pro 15 E23
36 (22min) fps ∼46%
54 (36min) fps ∼49%
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS
Razer Blade 14 Mid 23
31 (15min) fps ∼39%
47 (28min) fps ∼42%
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H
Medion Erazer Scout E20
21 (11min) fps ∼27%
37 (22min) fps ∼33%
AMD Radeon RX 7600S, R9 7940HS
Asus TUF Gaming Advantage A16
20 (12min) fps ∼25%
32 (11min) fps ∼39%

Overview

Pokaż zawężenia
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Skull & Bones
 Skull & Bones (2024)
niskie
1920x1080
Low Preset
TAA
średnie
1920x1080
Medium Preset
TAA
wysokie
1920x1080
High Preset
TAA
ultra
1920x1080
Ultra High Preset
TAA
QHD
2560x1440
Ultra High Preset
TAA
4K
3840x2160
Ultra High Preset
TAA

3840x2160
Ultra High Preset + Quality DLSS

3840x2160
Ultra High Preset + Quality FSR
NVIDIA GeForce RTX 4090
234
222
219
182
150
101
139
133
AMD Radeon RX 7900 XTX
210
165
132
129
112
68
101
NVIDIA GeForce RTX 4080 Super
205
172
137
114
78
105
101
NVIDIA GeForce RTX 4080
202
183
145
120
79
111
AMD Radeon RX 7900 XT
158
140
113
94
63
83
AMD Radeon RX 6950 XT
180
168
137
104
85
46
77
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU
124
127.5n2
105.5n2
86.5n2
59
81
NVIDIA GeForce RTX 3090
171
153
130
100
85
58
79
74
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU
158n2
151n3
135n3
112n3
89n3
49.5n2
70
AMD Radeon RX 6800
149
133
107
81
64
34
59
NVIDIA Titan RTX
141
132
109
84
68
42
61
59
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU
75
63
41
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU
107
108.5n2
95.5n2
78n2
61n2
36
54
AMD Radeon RX 6750 XT
139
118
95
72
57
34
44
AMD Radeon RX 6700 XT
130
118
95
69
54
33
49
NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU
97
100n2
83n2
65n2
53.5n2
34.5n2
47n2
39
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti
130
122
100
72
59
37
55
50
Intel Arc A770
81
76
64
53
46
32
40
AMD Radeon RX 7600
119
115
89
68
52
26
44
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Skull & Bones
niskie średnie wysokie ultra QHD 4K
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU
125
110.5n2
91n2
69.5n2
51
31
47
AMD Radeon RX 6650 XT
113
102
81
63
48
23
41
NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU
112
103
84
63
50
31
46
43
Intel Arc A750
76
66
59
49
41
27
37
NVIDIA Titan X Pascal
99
90
73
65
50
27
42
NVIDIA GeForce RTX 2070 Super (Desktop)
111
102
82
62
50
29
46
43
AMD Radeon RX 5700 XT (Desktop)
107
96
77
67
50
29
44
AMD Radeon RX 7600S
80
74
60
46
37
20
32
Intel Arc A580
68
64
54
45
38
26
33
NVIDIA GeForce RTX 2060 Super (Desktop)
103
90
73
56
43
26
40
37
AMD Radeon RX 6600
97
87
70
52
35
22
34
AMD Radeon RX 5700 (Desktop)
95
84
67
60
45
25
39
AMD Radeon RX 5600 XT (Desktop)
87
79
62
54
40
29
44
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super (Desktop)
75.5n2
68n2
54n2
46n2
33.5n2
20n2
27n2
AMD Radeon RX 6500 XT
63
54
42
30
18
AMD Radeon RX 5500 XT (Desktop)
64
59
47
41
29
16
25
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU
93
76
57
42
21
37
Intel Arc A730M
58
53
45
36
29
17
24
NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti Mobile
79
71
55
48
NVIDIA GeForce GTX 1650 Super (Desktop)
67
59
45
39
27
13
22
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Skull & Bones
niskie średnie wysokie ultra QHD 4K
NVIDIA GeForce RTX 3050 4GB Laptop GPU
60
54
42
31
AMD Radeon RX 6500M
54
50
34
NVIDIA GeForce RTX 2050 Mobile
53
47
33
23
Intel Arc A380
41
36
30
23
Intel Arc 8-Cores iGPU
36
32
27
21
Intel Arc 7-Cores iGPU
33
31
24
18
AMD Radeon 780M
36.5n2
33n2
26n2
19
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Number of benchmarks for this median value / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.

Test system details

Laptop Karta graficzna Procesor Pamięć RAM
Asus ROG Zephyrus M16 Nvidia GeForce RTX 4090 @150 W TGP (16 GB GDDR6X) Intel Core i9-13900H 2 x 16 GB DDR5
Razer Blade 16 Mid 23 Nvidia GeForce RTX 4080 @175 W TGP (12 GB GDDR6X) Intel Core i9-13950HX 2 x 16 GB DDR5
XMG Pro 15 E23 Nvidia GeForce RTX 4070 @140 W TGP (8 GB GDDR6) Intel Core i9-13900HX 2 x 16 GB DDR5
Razer Blade 14 Mid 23 Nvidia GeForce RTX 4060 @140 W TGP (8 GB GDDR6) AMD Ryzen 9 7940HS 2 x 8 GB DDR5
Medion Erazer Scout E20 Nvidia GeForce RTX 4050 @100 W TGP (6 GB GDDR6) Intel Core i7-13700H 2 x 8 GB DDR5
Asus TUF Gaming Advantage A16 AMD Radeon RX 7600S (8 GB GDDR6) & AMD Radeon 780M AMD Ryzen 9 7940HS 2 x 8 GB DDR5
Tower PC Karta graficzna Procesor Pamięć RAM
Asus ROG Strix Z790-F Nvidia GeForce RTX 4080 (16 GB GDDR6X)
AMD Radeon RX 7900 XT (20 GB GDDR6)
Intel Core i9-13900K 2 x 24 GB DDR5 G.Skill
monitor 4K System operacyjny Sterownik Nvidia Sterownik AMD
Philips Evnia 42M2N8900 Windows 11 ForceWare 551.52 Adrenalin 24.1.1
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja Skull & Bones: Testy porównawcze laptopa i komputera stacjonarnego
Florian Glaser, 2024-02-23 (Update: 2024-02-23)