Notebookcheck Logo

Przełomowa bateria sodowo-jonowa Northvolt oferuje gęstość, niski koszt i zwiększone bezpieczeństwo dla przyszłych kompaktowych pojazdów elektrycznych

Technologia akumulatorów Na-ion firmy Northvolt jest czystsza, gęstsza i tańsza niż konkurencyjne technologie chemiczne. (Źródło zdjęcia: Northvolt)
Technologia akumulatorów Na-ion firmy Northvolt jest czystsza, gęstsza i tańsza niż konkurencyjne technologie chemiczne. (Źródło zdjęcia: Northvolt)
Northvolt twierdzi, że dokonał przełomu w technologii akumulatorów sodowo-jonowych, umożliwiając osiągnięcie gęstości energii do 160 Wh/kg. Oznacza to, że chemia Na-ion Northvolt zaczyna wyprzedzać istniejące ogniwa LFP pod względem przystępności cenowej i gęstości.
Science E-Mobility Business

Podczas gdy marki samochodowe, takie jak Toyota, intensywnie inwestują w duże skoki w technologii akumulatorów półprzewodnikowych, które pozostają odległe, mniejsze firmy ciężko pracują nad tym, aby istniejąca technologia akumulatorów była tańsza i bardziej praktyczna. Przykładem może być szwedzka firma Northvolt ogłosiła niedawno przełom w dziedzinie akumulatorów sodowo-jonowych, dzięki któremu technologia ta dorównuje swoim odpowiednikom LFP.

Akumulator sodowo-jonowy Northvolt zapewnia gęstość energii na poziomie 160 Wh/kg, co odpowiada akumulatorom LFP powszechnie spotykanym w tańszych pojazdach elektrycznych, nawet jeśli nieco brakuje mu do 200 Wh/kg wysokiej klasy akumulatorów NMC w takich modelach jak nadchodzący Polestar 5.

Wydaje się, że największą zaletą chemii Na-ion firmy Northvolt jest to, że równoważy ona gęstość i przystępność cenową, reklamując lepszą opłacalność niż zarówno NMC, jak i mistrz przystępności cenowej , LFP. Northvolt twierdzi również, że technologia Na-ion jest bezpieczniejsza pod względem temperatury niż NMC lub LFP.

Kluczem do udanego przełomu produkcyjnego Northvolt jest materiał katodowy Prussian-White, którego firma używa do produkcji baterii Na-ion. Jest on wolny od wielu problematycznych minerałów - w tym kobaltu, litu, grafitu i niklu - związanych z nowoczesnymi technologiami akumulatorowymi.

Z drugiej strony anoda baterii wykonana jest z twardego węgla, który jest w zasadzie fantazyjnym węglem drzewnym, a Northvolt twierdzi, że pozwala to na wytwarzanie baterii lokalnie z materiałów pochodzących z lokalnych źródeł.

Northvolt twierdzi, że przełom, który osiągnął, pozwala mu wejść do produkcji z ulepszoną baterią Na-ion i chociaż ostatecznie zamierza, aby technologia baterii trafiła do pojazdów elektrycznych, najpierw zacznie wprowadzać swoje ogniwa do stacjonarnego przechowywania. Firma zwraca uwagę na bezpieczeństwo temperaturowe chemii, która jest idealna do zastosowań w cieplejszym klimacie, takim jak Bliski Wschód i Afryka.

Proszę kupić ładowarkę do pojazdów elektrycznych (EV) poziomu 2 ChargePoint Home Flex z obsługą Wi-Fi na Amazon.

Pruska biel stosowana przez Northvolt w ogniwach sodowo-jonowych. (Źródło obrazu: Northvolt)
Pruska biel stosowana przez Northvolt w ogniwach sodowo-jonowych. (Źródło obrazu: Northvolt)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Przełomowa bateria sodowo-jonowa Northvolt oferuje gęstość, niski koszt i zwiększone bezpieczeństwo dla przyszłych kompaktowych pojazdów elektrycznych
Julian van der Merwe, 2023-11-22 (Update: 2023-11-22)