Notebookcheck Logo

Osiągi aerodynamiczne Cybertrucka nie są zgodne z oficjalnymi deklaracjami, ponieważ niezależne testy wykazały gorszy współczynnik oporu powietrza

Na współczynnik oporu powietrza ogromny wpływ ma kształt i rozmiar przedniej części pojazdu. (Źródło: i1Tesla)
Na współczynnik oporu powietrza ogromny wpływ ma kształt i rozmiar przedniej części pojazdu. (Źródło: i1Tesla)
Współczynnik oporu powietrza Tesli Cybertruck został niezależnie przetestowany w tunelu aerodynamicznym, a uzyskany wynik jest znacznie wyższy niż oficjalny. Testy wykazały, że Cybertruck doświadcza najmniejszego oporu powietrza, gdy jest w trybie jazdy na niskiej wysokości, z zamkniętą pokrywą bagażnika i bagażnikiem oraz zdemontowanymi lusterkami bocznymi.
E-Mobility

Tesla Cybertruck ze swoim unikalnym designem i ostrymi kątami może być uważany za samochód, który poświęca pewne osiągi aerodynamiczne na rzecz estetyki. Jednak oficjalne twierdzenie firmy o współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,34 jest niższe niż w przypadku ciężarówek takich jak Ford F-150 Lightning którego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,44. Jednak niezależny test w tunelu aerodynamicznym przeprowadzony przez i1Tesla wykazał gorszy współczynnik oporu powietrza.

Dla niewtajemniczonych, współczynnik oporu powietrza służy do pomiaru, jak dobrze samochód przecina powietrze. Im mniej aerodynamiczny jest samochód, tym większy jest współczynnik oporu powietrza i tym większy opór powietrza i odwrotnie. Dodatkowo, im większy opór powietrza, tym więcej energii potrzebuje pojazd, aby się przez nie przedrzeć, co skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa.

Innymi słowy, pojazdy konsumenckie zwykle dążą do niższego współczynnika oporu powietrza, aby zwiększyć przebieg, więc firmy zwracają szczególną uwagę na aerodynamikę samochodu.

Przechodząc do Cybertruck i1Tesla stwierdziła, że ciężarówka ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,387 w trybie jazdy na małej wysokości. Zwiększenie wysokości jazdy spowodowało większy opór, a liczby wyniosły odpowiednio 0,405 i 0,442 dla trybów średniej i dużej wysokości.

Przy otwartej pokrywie bagażnika i w trybie jazdy na niskiej wysokości, współczynnik oporu powietrza Cybertrucka wyniósł odpowiednio 0,424 i 0,413 przy zamkniętym i otwartym bagażniku.

Jako całość, Tesla Cybetruck uzyskała współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,384, czyli o około 13% wyższy niż oficjalna wartość. Co ciekawe, liczba ta jest raczej zbliżona do 0,39 uzyskanej w symulowanym teście sprzed dwóch lat.

Zanim zakończymy, należy wspomnieć, że jak wyjaśniono w filmie, wyniki są elastyczne, ponieważ każdy tunel aerodynamiczny jest inny, a ten użyty do testów był najwyraźniej bardziej nastawiony na samochody osobowe niż ciężarówki.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Osiągi aerodynamiczne Cybertrucka nie są zgodne z oficjalnymi deklaracjami, ponieważ niezależne testy wykazały gorszy współczynnik oporu powietrza
Fawad Murtaza, 2024-04- 2 (Update: 2024-04- 2)