s&box wprowadził aktualizację z października 2025 r., która wprowadza znaczące ulepszenia na poziomie silnika w zakresie odkrywania, fizyki, renderowania i przepływu pracy edytora. Szczegółowe informacje zostały opublikowane na oficjalnej stronie sbox.game - "October 2025 Update" (1 października 2025 r.).
Aktualizacja usuwa poprzednie okno opcji uruchamiania, dzięki czemu gra otwiera się teraz bezpośrednio, a edytor jest dystrybuowany jako osobne narzędzie Steam. Deweloper Matt wyjaśnia, że zmiana ta upraszcza przepływ pracy i ostatecznie pozwoli na wykluczenie plików specyficznych dla edytora ze standardowych instalacji.
Przeprojektowany system odkrywania oparty na półkach zastępuje wcześniejszą listę gier uporządkowaną według popularności. W tym samym poście Garry opisuje wprowadzenie dynamicznych półek inspirowanych Netflixem, aby pomóc społecznościom w łatwiejszym odkrywaniu i utrzymaniu świeżości katalogu w grze. Gracze na Reddit - r/sandbox "Aktualizacja z października 2025" z zadowoleniem przyjęli tę zmianę, a jeden z użytkowników napisał, że dodatek do odkrywania jest "niesamowity i dokładnie taki, jakiego gmod potrzebował przez te wszystkie lata"
Interakcje z rekwizytami zostały rozszerzone, dzięki czemu obiekty mogą zapalać się i eksplodować poprzez konfigurację ModelDoc. Narzędzie Duplikator obsługuje teraz połączenia fizyczne i dodatkowe niepołączone obiekty, gdy przytrzymany jest klawisz Shift, a zduplikowane ragdolle zachowują się bardziej spójnie.
Silnik fizyki również został udoskonalony. Fizyczny pistolet wykorzystuje teraz przegub kontrolny do płynniejszej manipulacji, a artefakty kolizji duchów z toczących się obiektów na kolidujących siatkach zostały wyeliminowane. Sesje wolne od awarii poprawiły się podobno o 1,44 procent po poprawkach błędów wyładowywania tekstur, stabilności ładowania na gorąco i czyszczenia RenderAttributes.
Wydajność renderowania wykazuje wymierny wzrost. Screen-Space Reflections działa teraz od czterech do ośmiu razy szybciej, podczas gdy efekty bloom renderują się do 14 razy szybciej po udoskonaleniu potoku. Proces weryfikacji zasobów silnika został również przeniesiony z CRC32 do xxHash3, co według twórców zapewnia ponad stukrotny wzrost prędkości.
Dodatkowe elementy sterujące grafiką dla mgły wolumetrycznej, przetwarzania końcowego i intensywności rozmycia ruchu są teraz dostępne w grze. Aktualizacje edytora i interfejsu dodają rozwijane menu wielokrotnej edycji, nowe zasoby sprite'ów, listy pakietów przewijane w nieskończoność i bardziej odporną obsługę błędów interfejsu użytkownika. Wczesna funkcjonalność encji w chmurze została również aktywowana, umożliwiając ograniczoną trwałość obiektów w różnych sesjach.
Post kończy się potwierdzeniem, że prace nad samodzielnym eksportem gier postępują. Garry pisze, że wznowiono dyskusje na temat licencji i że zespół nadal planuje umożliwić deweloperom eksportowanie gier zbudowanych w s&box na Steam bez zobowiązań licencyjnych, gdy tylko zostaną poczynione ustalenia prawne.
Według SteamDB - "s&box October Update" (Build 20207120) wydanie zostało udostępnione 1 października 2025 roku. Późniejsza wersja wewnętrzna (20318110) pojawiła się na SteamDB - s&box Patchnotes Overview 9 października 2025 r. bez oficjalnych notatek.