YouTuber Michael Stevens, znany jako Vsaucezaprezentował uderzająco niekonwencjonalny produkt, który przyciąga znaczną uwagę. Zegar śmierci to urządzenie, które odlicza sekundy pozostałego czasu danej osoby. Został on opracowany przez sklep internetowy Inqfactory, który jest ściśle powiązany z Vsauce. Film premierowy, zatytułowany "All the Ghosts You Will Be" i wydany 16 lipca 2025 r., zgromadził już około 2,5 miliona wyświetleń. Zamiast skupiać się na technologii, wideo bada filozoficzne idee stojące za tą koncepcją.
Zegar śmierci przypomina gadżet z lat 80-tych, charakteryzujący się kompaktową konstrukcją z czerwonym wyświetlaczem segmentowym LED, pokrętłami i odważnym czerwonym przyciskiem. Oferuje on dwa tryby: standardowe wyświetlanie czasu i tak zwany tryb dożywotni. Po aktywacji, tryb dożywotni rozpoczyna odliczanie pokazujące w sekundach statystycznie szacowaną pozostałą żywotność użytkownika. Obliczenia oparte są na danych osobowych, takich jak wiek, zawód, styl życia i inne istotne czynniki.
Wideo Vsauce otwarcie promuje zegar śmierci, ale jego tematyka wykracza daleko poza sam produkt. Eksploruje tematy cyfrowego dziedzictwa, pamięci i śmiertelności. Zegar śmierci jest przedstawiany nie tylko jako gadżet technologiczny, ale jako symbol. "Zostaniesz zapomniany - ale pozostawisz po sobie ślad" - deklaruje wideo w dramatycznej scenie końcowej. Łacińskie zwroty wygrawerowane na urządzeniu - memento mori ("pamiętaj, że umierasz") i tempus fugit ("czas jest ulotny") - wzmacniają jego prowokujące do myślenia przesłanie. Ideą przewodnią jest nie tylko śledzenie czasu, ale prawdziwe zrozumienie jego ulotnej, skończonej natury.
Już dostępny w przedsprzedaży
Zainteresowani nabywcy mogą teraz zamówić Death Clock w przedsprzedaży od Inqfactory za 79,90 USD. Dostawa spodziewana jest w 2026 roku, a wysyłka na cały świat dostępna jest za dodatkową opłatą.