Fantastic Pixel Castle ogłosiło niecały miesiąc temu, że studio "prawdopodobnie zostanie zamknięte", jeśli nie będzie w stanie znaleźć nowego wydawcy dla swojego MMO, które jest obecnie w fazie rozwoju. Szef studia, Greg Street, niestety potwierdził, że najgorsze stało się faktem, ponieważ Fantastic Pixel Castle zamknie swoje podwoje 17 listopada 2025 roku.
Greg ogłosił tę wiadomość na LinkedIn, wyrażając swój smutek, ale pozostał pełen nadziei, że studio będzie w stanie zapewnić finansowanie nawet po zamknięciu. W poście ogłosił:
Fantastic Pixel Castle zamknie swoje podwoje 17 listopada. Chociaż nadal istnieje szansa, że uda nam się zapewnić finansowanie po tej dacie, będzie to zależeć od tego, ilu członków zespołu pozostanie.
Chociaż chcielibyśmy stworzyć naszą grę, naszym priorytetem jest pomoc naszym programistom w znalezieniu zatrudnienia, czy to w niezależnym studiu Fantastic Castle 2.0, czy w wielu innych świetnych (i miejmy nadzieję stabilnych) firmach zajmujących się grami i technologią.
Dziękuję dosłownie dziesiątkom osób, które próbowały pomóc nam w pozyskaniu kapitału lub poprzez wprowadzenie do osób, które mogłyby to zrobić. Wciąż jest szansa, że któryś z nich wypali, a tak naprawdę wystarczy tylko jeden.
Dziękuję naszym sympatykom z NetEase za to, że dali nam szansę.
Fantastic Pixel Castle zostało założone przez Grega Streeta w 2023 roku po jego odejściu z Riot Games, gdzie kierował rozwojem League of Legends. Studio było jedną z kierowanych przez weteranów spółek zależnych, którym NetEase udzieliło zezwolenia w 2022 i 2023 roku, aby rozszerzyć swoje działania rozwojowe na Zachodzie.
Fantastic Pixel Castle było odpowiedzialne za stworzenie fantasy MMO o nazwie kodowej Ghost. NetEase zmieniło jednak swoją strategię pod koniec 2024 roku, co doprowadziło do zamknięcia Fantastic Pixel Castle wraz z T-Minus Zero, Jar of Sparks i Worlds Untold w ciągu jednego roku. Co gorsza, żadnemu ze studiów nie pozwolono wydać ani jednej gry.
Greg Street, znany również jako Ghostcrawler, miał dziesięcioletnią karierę w Blizzardzie, działając jako główny projektant systemów dla World of Warcraft. Na początku października Street ogłosił, że NetEase odcina finansowanie i własne wsparcie dla projektu studia.
Pomimo poszukiwania nowych inwestorów i wydawców, nikt się nie pojawił, co spowodowało kolejny cios dla ambitnego projektu MMO.


