Na początku tego roku producenci handheldów do gier wprowadzili na rynek budżetowe handheldy do gier z klapką, aby konkurować z istniejącymi Anbernic RG35XX SP (obecnie 69,99 USD na Amazon). Kilka miesięcy później, Ayaneo i Ayn poszły na wojnę z high-endowymi opcjami z dwoma ekranami o nazwie Pocket DS i Thorodpowiednio. Następnie na początku tego miesiąca Anbernic wypuściła RG DS jako tanią alternatywę.
Pozycjonowany jako bezpośrednia replika Nintendo DSi, RG DS nadal można zamówić w przedsprzedaży za około 109 USD przed zastosowaniem jakichkolwiek rabatów. Z jednej strony, YouTuberzy tacy jak The Phawx zauważają, że Anbernic zwrócił szczególną uwagę na drobne szczegóły DSi, takie jak błyszczący górny panel, matowy dolny panel i układ joysticka. Biorąc to pod uwagę, decyzje projektowe Anbernic sprawiały raczej tanie wrażenie na Adin Walls, szczególnie w porównaniu z innymi ostatnimi handheldami firmy.
RG DS działa pod kontrolą Android 14, co powinno zapewnić kompatybilność z nowoczesnymi grami za pośrednictwem sklepu Google Play. Jednak Anbernic nie instaluje wstępnie Sklepu Play ani Usług Play. Na razie The Phawx twierdzi, że jest to spowodowane stosunkowo słabym chipsetem Rockchip RK3568 i 3 GB pamięci RAM, które miałyby trudności z utrzymaniem obu usług w pamięci RAM podczas grania.
Biorąc to pod uwagę, RG DS jest wystarczająco mocny, aby emulować większość gier Nintendo DS i niektóre 3DS. Niestety, częstotliwość próbkowania dotykowego wyświetlaczy RG DS zapewnia dłuższe opóźnienie wejściowe niż handheldy Nintendo. Co więcej, nieaktywny wyświetlacz spada do około 40 Hz po 30-40 sekundach, co prowadzi do desynchronizacji podczas grania w gry dwuekranowe, dopóki nie dotkniesz nieaktywnego wyświetlacza. Miejmy nadzieję, że Anbernic rozwiąże ten problem poprzez aktualizację oprogramowania, zanim RG DS zacznie być dostarczany w przyszłym miesiącu.
RG DS działa pod adresem Android 14, co powinno zapewnić kompatybilność z nowoczesnymi grami za pośrednictwem Sklepu Google Play. Jednak Anbernic nie instaluje wstępnie Sklepu Play ani Usług Play. Na razie The Phawx twierdzi, że jest to spowodowane stosunkowo słabym chipsetem Rockchip RK3568 i 3 GB pamięci RAM, które miałyby trudności z utrzymaniem obu usług w pamięci RAM podczas grania.
Biorąc to pod uwagę, RG DS jest wystarczająco mocny, aby emulować większość gier Nintendo DS i niektóre 3DS. Niestety, częstotliwość próbkowania dotykowego wyświetlaczy RG DS zapewnia dłuższe opóźnienie wejściowe niż handheldy Nintendo. Co więcej, nieaktywny wyświetlacz spada do około 40 Hz po 30-40 sekundach, co prowadzi do desynchronizacji podczas grania w gry dwuekranowe, dopóki nie dotkniesz nieaktywnego wyświetlacza. Miejmy nadzieję, że Anbernic rozwiąże ten problem poprzez aktualizację oprogramowania, zanim RG DS zacznie być dostarczany w przyszłym miesiącu.






