Notebookcheck Logo

XIV na Macu: Apple silicon Mac może teraz uzyskać do 120 fps w 1440p w Final Fantasy XIV dzięki nowemu launcherowi społeczności open source

Final Fantasy XIV gra świetnie na krzemie Apple dzięki projektowi społeczności open source XIV on Mac. (Źródło obrazu: Square Enix)
Final Fantasy XIV gra świetnie na krzemie Apple dzięki projektowi społeczności open source XIV on Mac. (Źródło obrazu: Square Enix)
Square Enix oferuje Final Fantasy XIV dla macOS poprzez oficjalny launcher, ale jest to tylko wrapper i to słabo zoptymalizowany i przestarzały. Ludzie z XIV on Mac oferują alternatywę open source napisaną w Swift, która działa natywnie na Apple krzemowych komputerach Mac z dużo lepszą wydajnością gry i wsparciem dla Metal 2 API.
Apple Gaming MacBook Software

Final Fantasy nie miało dobrej passy na Macu. Ostatnią znaną wersją wspierającą sprzęt Apple był Final Fantasy XIV (FFXIV), ale premiera gry na Maca w 2015 roku wraz z pierwszym pakietem rozszerzeń spotkała się z poważną krytyką wydajności. Firma Square Enix została zmuszona do tymczasowego zawieszenia sprzedaży i wydania zwrotów pieniędzy.

Jednak kolejne aktualizacje gry, w tym rozszerzenie Endwalkers i przejście z OpenGL na Metal API sprawiły, że gra stała się grywalna na komputerach Mac - zarówno modelach krzemowych Intela, jak i Apple za pośrednictwem Rosetta 2 - mimo że oficjalne wymagania systemowe nie wspominają konkretnie o obsłudze M1/M2.

Według MacGamerHQ, w 2021 r M1 Pro MacBook Pro 14 powinien być w stanie uruchomić FFXIV z prędkością 45-60 fps przy niskich ustawieniach 1440 x 900. Chociaż Square Enix ma oficjalny launcher dla FFXIV, istnieje społeczność, która oferuje wydajniejszą i lepiej działającą opcję.

"XIV on Mac" to sposób na uruchomienie Final Fantasy XIV na komputerach Mac bez konieczności polegania na przestarzałym i słabo wspieranym pakiecie Square Enix lub płacenia za licencję CrossOver. Program uruchamiający XIV na Maca ma otwarte źródło i jest napisany w języku Swift z obsługą popularnych modów FFXIV, takich jak Dalamud, GShade, Anamnesis i IINACT.

Twórcy twierdzą, że ich launcher działa znacznie lepiej niż oficjalny wrapper i oferuje natywne wsparcie dla najnowszego Apple silicon, macOS i Metal 2 API wraz z jednodniowym wsparciem dla głównych wydań macOS. XIV na Maca zawiera również niestandardową dystrybucję Wine ze zoptymalizowanymi warstwami tłumaczenia DXVK/MoltenVK.

Użytkownicy na Reddicie również zdają się potwierdzać twierdzenia dewelopera. Gracze donoszą o nawet dwukrotnie lepszej wydajności launchera XIV na Mac w porównaniu do oficjalnego wrappera od Square Enix. Jeden z użytkowników powiedział, że gra działa świetnie z wysoką liczbą klatek na sekundę na podstawowej wersjiM1 MacBook Air w ustawieniach średnich nawet na zasilaniu bateryjnym, choć nie podano konkretnych liczb.

Według XIV na Macu, natywny launcher powinien umożliwić doskonałą liczbę klatek na sekundę. Na przykład Apple M1 Ultra z 64 rdzeniami GPU powinien być w stanie pozwolić sobie na 75 fps przy 5120 x 2880. Model M1 Maxmoże osiągnąć nawet 120 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p M1 Pro robi 75 fps w 1080p. Najnowszy M2 Max-są również w stanie osiągnąć od 90 do 120 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p.

Niestety, tego samego nie można powiedzieć o Final Fantasy XV na Macu. Według AppleGamingWiki, FFXV pokazuje po prostu pusty ekran, gdy jest używany przez CrossOver i nie uruchamia się nawet, gdy jest uruchamiany przez Parallels na Apple krzemie.

Kup Apple MacBooka Pro z M2 Pro na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > XIV na Macu: Apple silicon Mac może teraz uzyskać do 120 fps w 1440p w Final Fantasy XIV dzięki nowemu launcherowi społeczności open source
Vaidyanathan Subramaniam, 2023-02-14 (Update: 2023-02-14)