Według danych dostarczonych przez Carisyou, coraz więcej mieszkańców Korei Południowej decyduje się na pojazdy elektryczne. Samochody elektryczne stanowiły 18,4 procent sprzedaży pojazdów w azjatyckim kraju w sierpniu.
Zarejestrowano ponad 23 000 nowych pojazdów elektrycznych z łącznej liczby 126 787. Był to najwyższy w historii wynik dla samochodów zasilanych bateryjnie, odkąd Carisyou zaczął gromadzić dane w 2020 roku. Od początku roku liczba rejestracji wyniosła 141 986 pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 48,4 procent rok do roku, a obserwatorzy branży spodziewają się, że w 2025 roku Korea Południowa po raz pierwszy przekroczy próg 200 000 rocznej sprzedaży.
Inną interesującą kwestią jest rosnący udział importowanych pojazdów elektrycznych. Dane Koreańskiego Stowarzyszenia Importerów i Dystrybutorów Samochodów pokazują, że zagraniczne marki zarejestrowały w zeszłym miesiącu 10 855 sztuk, czyli prawie 40 procent. Był to ponad 100-procentowy wzrost rok do roku.
Tymczasem wzrost ten wynika z popularności nowych modeli elektrycznych. Liderem jest zmodernizowany Tesla Model Y, który od maja w Korei Południowej sprzedał się w ponad 6 000 egzemplarzy, co pozwoliło mu zdobyć 30 procent sprzedaży w kraju przejąć 30 procent krajowego rynku samochodów importowanych. Amerykański producent pojazdów elektrycznych próbował wykorzystać pozytywny trend poprzez uruchamiając Cybertruck w Korei Południowej po raz pierwszy poza Ameryką Północną.
Lokalne marki również robią furorę. Na przykład elektryczny pickup Musso EV firmy KG Mobility osiągnął swój roczny cel sprzedaży wynoszący 6000 sztuk w zaledwie połowę czasu od premiery w maju. Hyundai i Kia również osiągnęły dobre wyniki dzięki przystępnym cenowo modelom Casper Electric i EV3.