Notebookcheck Logo

Wypróbowany składany rower elektryczny Engwe P1 - składany na co dzień

Niesamowita wszechstronność. Rowery składane są praktyczne i przeżywają odrodzenie. Są przenośne, a dzięki silnikowi elektrycznemu również szybkie. Engwe P1 również chce być przystępny cenowo i zdobywać punkty dzięki kompletnemu wyposażeniu codziennemu. Zabraliśmy elektryczny rower składany na przejażdżkę.
Accessory E-Mobility Foldable Sports / e-Sports

Rowery składane z napędem elektrycznym przeżywają obecnie rozkwit. Engwe ma w swojej ofercie kilka rowerów tego typu, w tym rowery typu fatbike i modele z pełnym zawieszeniem. Z drugiej strony Engwe P1 jest pozycjonowany w segmencie podstawowym i jest odpowiednio przystępny cenowo.

Rowery składane nie tylko łatwiej mieszczą się w bagażniku samochodu, ale można je również bezpłatnie przewozić pociągiem, ponieważ liczą się jako bagaż. Koła nie mogą być większe niż 20 cali.

Dostawa i montaż - Engwe dostarcza wiele akcesoriów

Engwe P1 jest dostarczany w dużym kartonowym pudełku. Wiele formowanych części i folii zostało zaprojektowanych w celu ochrony przed uszkodzeniami i zadrapaniami. Nasz rower testowy ma jedno uszkodzenie lakieru, przetarcie między widelcem a bagażnikiem. Poza tym rower jest dobrze zapakowany.

Zakres dostawy jest duży. Producent dostarcza cały zestaw narzędzi do montażu i konserwacji, jakość jest umiarkowana, ale montaż przebiega pomyślnie. Oprócz roweru i narzędzi w pudełku znajduje się również ładowarka, torba na bagażnik, koszyk i uchwyt na smartfona.

Chociaż opakowanie jest duże jak na rower składany, nadal konieczne jest wykonanie kilku kroków montażowych. Światło, błotnik i przednie koło muszą być zamontowane na widelcu. Oś nie znajduje się jeszcze w kole i nadal musi być wyposażona w nakrętki i podkładki dystansowe. Jest ona również całkowicie pozbawiona smaru.

Należy również włożyć rurę sterową i zamontować kierownicę. To samo dotyczy rury podsiodłowej i siodełka. Wszystkie etapy pracy są wyjaśnione w załączonej instrukcji z ilustracjami. Instrukcje są dostępne w kilku językach, w tym w języku niemieckim.

Wyposażenie i wygląd - Bogate wyposażenie codzienne Engwe P1

Engwe P1 jest kompaktowy, proporcje są typowe dla roweru składanego, podobnie jak 20-calowe opony. Z drugiej strony rama wygląda niezwykle solidnie, co wynika z faktu, że bateria 468 Wh jest zintegrowana z ramą. Rama wykonana jest ze stopu aluminium, zdominowanego przez jeden duży prostokąt jako centralny element.

Bezszczotkowy silnik o mocy 250 W jest zainstalowany niemal niewidocznie jako silnik tylnej piasty. Niska cena jest szczególnie widoczna w częściach dodatkowych. Chociaż P1 ma hamulce tarczowe, nie pochodzą one od znanego producenta i są sterowane mechanicznie. Widelec nie jest regulowany, nie ma wspomagania pneumatycznego i jest zdecydowanie zbyt miękki.

Z drugiej strony siedem biegów nie jest niczym niezwykłym w rowerze składanym. Tylna przerzutka i spust pochodzą od Shimano. Jednak seria Tourney jest już stara i należy do klasy podstawowej. W przypadku roweru składanego nacisk kładziony jest oczywiście również na funkcję składania. P1 składa się mniej więcej na środku głównej ramy. Rurę sterową można również złożyć nad kierownicą. Składane pedały również zapewniają smukłą linię.

Rower składany Engwe można toczyć po złożeniu. Wspornik zapewnia również, że stoi on bezpiecznie bez uszkodzenia ramy. Niestety, roweru nie można zamocować po złożeniu, a części ramy rozsuwają się podczas pchania. Istnieją również ślady otarć między widelcem a bagażnikiem.

Engwe oferuje P1 tylko w jednym rozmiarze. Regulowana rura podsiodłowa i regulowana rura sterowa zapewniają regulację rozmiaru. Opony i obręcze są nietypowe. Producent nie stosuje kół szprychowych, lecz odlewane. Ponadto szerokość opon bez nazwy jest duża i wynosi 2,3 cala, co jest formatem roweru górskiego, a sugerowany profil terenowy pasuje do tego.

Liczne kable i przewody, które są poprowadzone na zewnątrz ramy, są uderzające. Niektóre z nich są osłonięte, ale większość biegnie całkiem otwarcie. Nie wygląda to ładnie, ale przynajmniej kable nie ograniczają funkcji składania i nie zaczepiają się o ruchome części.

Sprzęt
Przerzutki przerzutka Shimano Tourney, 7 biegów
Hamulce mechaniczne hamulce tarczowe, 160 / 160 mm
akumulator 468 Wh
Silnik silnik w piaście tylnej 250 W
Maks. Moment obrotowy 40 Nm
Waga (z pedałami) 24,02 kg/~53 lb
Maks. Ładowność 120 kg/~265 lb

Codzienne wyposażenie P1 jest bogate. Rower posiada system oświetlenia zasilany z akumulatora, dzwonek, podpórkę, metalowe błotniki i bagażnik. Ten ostatni może pomieścić ładunek do 25 kilogramów (~55 funtów). Nie ma lowridera do mocowania sakw pod siodłem, ani klapy sprężynowej.

Wbudowana blokada zapłonu jest nietypowa dla roweru elektrycznego. Znajduje się ona na spodzie ramy. Służy do aktywacji zasilania roweru i może być również używana do odblokowania akumulatora. Akumulator można ładować zarówno zainstalowany, jak i wyjęty; akumulator jest wyjmowany przez zagięcie w ramie.

Interesujące są punkty styku na kierownicy. Chwyty mają ergonomiczne płetwy, ale są krótkie i wykonane z twardego materiału. Dźwignie hamulca nie są regulowane i są wykonane z tworzywa sztucznego. Żebrowane gumowe podkładki są przykręcone dla lepszej przyczepności. Wyświetlacz jest monochromatyczny, a przyciski sterujące znajdują się bezpośrednio na panelu. Po zdjęciu folii ochronnej przyciski nie są już oznaczone.

Wyświetlacz i aplikacja - Engwe P1 bez połączenia z aplikacją

Engwe generalnie zrezygnowało z inteligentnych funkcji w P1. Nie ma połączenia z aplikacją. Ustawienia można wprowadzać tylko bezpośrednio na wyświetlaczu. Chociaż wyświetlacz obsługuje Bluetooth, użytkownik nie ma dostępu do tej funkcji.

Na wyświetlaczu P1 znajdują się łącznie trzy przyciski. Przycisk zasilania włącza lub wyłącza wyświetlacz długim naciśnięciem. Krótkie naciśnięcie przełącza między różnymi informacjami w komputerze pokładowym, takimi jak całkowity przebieg, licznik kilometrów, średnia prędkość i maksymalna prędkość.

Ponadto aktualna prędkość, wybrany poziom wspomagania i stan naładowania akumulatora są wizualizowane za pomocą pięciu pasków. Wspomaganie ma w sumie pięć poziomów i jest zwiększane lub zmniejszane co 5 km/h (~3 mph) za pomocą dwóch przycisków; P1 zapewnia maksymalne wspomaganie do 25 km/h (~15 mph)

Przyciski na wyświetlaczu mogą być używane do aktywacji światła i wspomagania pchania poprzez ich naciśnięcie i przytrzymanie. Wspomaganie pchania jest jednak słabe i nie może być używane do pokonywania przeszkód, takich jak krawężniki. Jasność wyświetlacza jest automatycznie zmniejszana po włączeniu światła.

 

 

 

Bateria, silnik i zasięg - P1 osiąga prędkość 40 km/~25 mph przy pełnym obciążeniu

Silnik tylnej piasty jest bardzo dobrze dostrojony. Chociaż Engwe P1 musi radzić sobie bez czujnika momentu obrotowego, współpraca między silnikiem a siłą mięśni jest przyjemnie zrównoważona. Pięć poziomów wspomagania silnika nie ma wpływu na charakterystykę ani moment obrotowy napędu. Zawsze działa z maksymalną siłą 40 Nm. Poziomy zmieniają tylko maksymalną prędkość, do której silnik naciska.

Innym dobrym rozwiązaniem jest wygaszanie napędu po osiągnięciu maksymalnej prędkości. Napęd wyłącza się powoli i nie uruchamia się nerwowo raz po raz, by zaraz potem zgasnąć. Wadą tej harmonijnej konfiguracji jest znaczne opóźnienie przed ponownym uruchomieniem napędu. Potrzeba kilku sekund i obrotów korbą, zanim napęd włączy się ponownie, na przykład po zakręcie

 

P1 ledwo radzi sobie z 40 kilometrami (~25 mil) w Alpach z 610 metrami (~2000 stóp) wzniesienia na jednym ładowaniu baterii. Następnie ładujemy 525 Wh aż do pełnego naładowania baterii, co zajmuje 6,5 godziny. Odpowiada to maksymalnemu obciążeniu napędu. Na płaskim terenie 50-60 kilometrów (~31-37 mil) powinno być łatwo osiągalne.

 

Akumulator można wyjąć tylko za pomocą kluczyka. Śruba zabezpieczająca jest odsuwana przez zamek, a akumulator można wyciągnąć z ramy. Uchwyt do przenoszenia pomaga w obsłudze.

Na drodze - Engwe P1 z niesamowitym komfortem

Z w pełni naładowanym akumulatorem Engwe P1 wyruszyliśmy na pierwszą właściwą jazdę po wstępnym rozkręceniu podczas budowy. Hamulce tarczowe wymagają docierania, fabrycznie są bardzo bezzębne. Bardziej irytująca jest jednak krótka rura podsiodłowa. Tester ma 185 cm wzrostu, ale ma krótkie nogi, Engwe zaleca rowerzystom o wzroście od 150 do 190 cm. Jeśli trzymamy się wartości Max, tester siedzi zbyt nisko, co jest niewygodne podczas długich przejażdżek.

Poza tym ergonomia roweru składanego jest dobra. Ogólnie rzecz biorąc, postawa jest bardzo wyprostowana ze względu na niewielką odległość między siodełkiem a kierownicą. Nie jest ona sportowa, ale zapewnia dobrą widoczność. Pomimo szerokości i wzoru bieżnika opony toczą się płynnie i cicho. Z drugiej strony napęd elektryczny jest głośny jak na silnik w piaście i jest zawsze słyszalny podczas jazdy.

Byliśmy mile zaskoczeni sztywnością ramy. Nawet przy prędkościach 40 km/h (~25 mph) i wyższych, Engwe P1 pozostaje stabilny. Niezawodnie podąża za promieniami i zapewnia bezpieczeństwo. Jazda bez użycia rąk jest również możliwa bez uderzania w kierownicę. Z drugiej strony widelec jest bezużyteczny. Jest zestrojony tak miękko, że można go łatwo zmusić do podskakiwania podczas stania. Niższa jakość jest widoczna nawet w lakierze, gdzie czerń potrójnego zacisku rozciąga się na rury widelca.

Przełożenia P1 są dobrze dobrane. Dzięki siedmiu biegom i mocy silnika nawet umiarkowanie trudne podjazdy pokonywane są z łatwością. Na płaskim terenie pedałowanie z prędkością 30 km/h (~18,6 mph) jest również możliwe na najwyższym biegu. Dystanse zmiany biegów są nieco długie, ale poza tym przerzutka działa płynnie i jest fabrycznie prawidłowo ustawiona.

Podczas naszej 50-kilometrowej jazdy testowej z wieloma podjazdami Engwe P1 był zaskakująco wygodny. Wymienilibyśmy punkty styku, takie jak zbyt twarde chwyty i siodełko. Nawet po wielokrotnym dokręceniu siodełka nie można zamontować na rurze podsiodłowej bez luzu.

Składanie roweru to pestka. Złożony P1 mieści się nawet w bagażniku małego samochodu, takiego jak Fiat Panda. Wszystkie składane zamki są zabezpieczone przed przypadkowym otwarciem. Torby pod siodło mogą być używane bez żadnych problemów. Nie kolidują one z tylną przerzutką ani nie wchodzą w kontakt z butami.

Werdykt - składany rower Engwe o codziennych właściwościach

W recenzji: Engwe P1. Urządzenie testowe dostarczone przez Geekbuying.
W recenzji: Engwe P1. Urządzenie testowe dostarczone przez Geekbuying.

Engwe P1 oferuje szeroki zakres zastosowań. Jako rower składany, jest szczególnie odpowiedni dla osób dojeżdżających do pracy i urlopowiczów, którzy doceniają jego niewielkie rozmiary. Pasuje nawet do małych samochodów i można go bezpłatnie zabrać do pociągu. Dzięki napędowi elektrycznemu, dojazdy do pracy mogą odbywać się bez wysiłku.

Niezależnie od możliwości składania, P1 imponuje harmonijnie zestrojonym napędem, kompletnym wyposażeniem codziennym, stabilną ramą i stosunkowo dużą baterią. Nawet dłuższe wycieczki i transport bagażu są możliwe dzięki składanemu rowerowi Engwe. Dzięki szerokim oponom nie boi się nawet nieutwardzonych dróg.

Niska cena P1 jest szczególnie widoczna w częściach dodatkowych. Punkty styku, takie jak uchwyty i siodełko, są niewygodne podczas długich podróży, ale można je łatwo wymienić. Bardziej irytujący jest widelec, który jest zdecydowanie zbyt luźny, oraz bezzębne hamulce.

Engwe P1 jest łatwy do zabrania ze sobą i nadal oferuje wiele funkcji, a nawet komfort. I nawet nie jest drogi.

Za cenę między 600 a 700 euro (~642 a 748 USD), Engwe P1 oferuje dużo roweru za te pieniądze. Oczywiście są lepsze, lżejsze i wygodniejsze rowery. Ale ogólny pakiet jest spójny, a składany rower nie wyróżnia się negatywnie w żadnej kategorii. Niska cena czyni go interesującym dla okazjonalnych rowerzystów.

Cena i dostępność

Engwe P1 jest dostępny na różnych portalach detalicznych, takich jak nasz pożyczkodawca Geekbuying. Na Amazon lub w sklepie internetowym producenta https://engwe-bikes-eu.com/collections/folding/products/ep-2-pro-upgraded-version-750w-folding-electric-mountain-bike p1 nie jest obecnie wymieniony, ale EP-2 Pro z tą samą ramą, mocniejszym silnikiem i grubymi oponami jest. W czasie testów P1 jest sprzedawany na Geekbuying za 649 euro (~ 694 USD).

Transparency

The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was given to the author by the manufacturer free of charge for the purposes of review. There was no third-party influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.

This is how Notebookcheck is testing

Every year, Notebookcheck independently reviews hundreds of laptops and smartphones using standardized procedures to ensure that all results are comparable. We have continuously developed our test methods for around 20 years and set industry standards in the process. In our test labs, high-quality measuring equipment is utilized by experienced technicians and editors. These tests involve a multi-stage validation process. Our complex rating system is based on hundreds of well-founded measurements and benchmarks, which maintains objectivity. Further information on our test methods can be found here.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Wypróbowany składany rower elektryczny Engwe P1 - składany na co dzień
Benedikt Winkel, 2024-06-29 (Update: 2024-06-29)