Niektórzy deweloperzy niechętnie przyznają się do wpływu generatywnej sztucznej inteligencji ma wpływ na ich projekty. Jednak w przypadku Codex Mortisstudio uważa poleganie wyłącznie na tej technologii za punkt sprzedaży. Jak donosi Insider Gamingwydawca twierdzi, że jest to "pierwsza na świecie w pełni grywalna gra stworzona w 100% przez sztuczną inteligencję" Gra gra bullet hell z Vampire Survivor doczekała się już wersji demonstracyjnej na platformie Steam.
Stwierdzenie, że Codex Mortis jest jedyną grą AI jest dyskusyjne. Jednym z przykładów jest Oasis oferuje sieciową rozgrywkę w otwartym świecie, opartą na szybko rozwijającej się technologii. Mimo to wydawca najnowszego tytułu na Steam wierzy, że jego zespół wykorzystał narzędzia na każdym etapie procesu.
Na początku 2024 roku Valve zaczęło wymagać od tytułów określały wszelkie zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji. W tym przypadku zastrzeżenie ujawnia, że "Cały kod to kody wibracji AI, także sztuka, dźwięki, muzyka, teksty" W zwiastunie gry wyraźnie widać, że oprawa wizualna nie została zaprojektowana w tradycyjny sposób. Studio najwyraźniej wykorzystało własne twarze jako inspirację, które wyglądają jak skopiowane i wklejone na postacie.
Czy generatywna sztuczna inteligencja może tworzyć fajne gry?
Fakt, że Codex Mortis jest generowany maszynowo, nie oznacza, że nie oferuje przyjemnej rozgrywki. Opisywana jako "nekromantyczne piekło pocisków", gracze łączą pięć rodzajów czarnej magii, aby odeprzeć hordy nieumarłych. Gracze mogą również tworzyć własne armie tych skazanych na zagładę dusz w trybie solo lub kooperacji.
Gdy gracze uruchomią darmowe demo, interfejs jest nieco zagmatwany w nawigacji, szczególnie w przypadku kontrolerów. Przed rozpoczęciem chaosu, z widoku z góry, grafika retro nie pasuje do niczego, co można zobaczyć w zwiastunie na YouTube. To powiedziawszy, grafika w bardziej znanych tytułach, takich jak Vampire Survivor, również nie jest najnowocześniejsza.
Biorąc pod uwagę sprzeciw wobec mniej powszechnego wykorzystania narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji w grach takich jak Arc Raiderscodex Mortis może nie zdobyć fanów. Nawet wielu mniejszych deweloperów nie jest skłonnych oddać tej technologii pełnej kreatywnej kontroli. Niska cena finalnej wersji może jednak zapobiec oburzeniu skierowanemu w stronę projektów AAA.







