Notebookcheck Logo

Współzałożyciel Rockstar: Bully 2 nigdy nie powstało z powodu "problemów z przepustowością"

Zrzut ekranu z gry Bully: Scholarship Edition (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z gry Bully: Scholarship Edition (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, w zniuansowany sposób wyjaśnił, dlaczego Bully 2 nigdy nie stało się rzeczywistością dla tej płodnej firmy zajmującej się tworzeniem gier.
Gaming Game Releases

Podczas Los Angeles Comic Con 2025, współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, odniósł się do żądań społeczności dotyczących sequela Bully w szczerym wywiadzie. Houser wspomniał, że sequel Bully nigdy nie powstał ze względu na ograniczenia zasobów w studiu.

Dan Houser rozmawiał z Ryanem McCaffreyem z IGN 27 września, gdzie wspominał Bully z 2006 roku i jego ogromny sukces. Gra w satyryczny sposób zagłębiała się w życie liceum oczami zbuntowanego Jimmy'ego Hopkinsa. Kiedy Houser został zapytany o to, dlaczego Rockstar nigdy nie powrócił do świata Bully pomimo wieloletniego zapotrzebowania, Houser odpowiedział wprost: "Myślę, że to były tylko problemy z przepustowością. Wie pan, jeśli ma się mały zespół kreatywny i małą ekipę kierowniczą, to po prostu nie da się zrobić wszystkich projektów, które by się chciało"

Rockstar zawsze był pod ogromną presją, by przekraczać oczekiwania od czasu sukcesu ich hitowych IP, Grand Theft Auto i Red Dead Redemption, a te franczyzy miały pierwszeństwo przed pomysłami na mniejszą skalę, takimi jak sequel Bully.

Houser wyjaśnił, że istnieje wiele wyzwań związanych z równoważeniem wielu projektów o wysokiej stawce przy ograniczonym nadzorze. Następnie dodał, rysując paralelę ze swoimi obecnymi przedsięwzięciami studyjnymi: "I wie pan, z pewnością - jak jesteśmy zorganizowani w (obecnym studiu Housera) Absurd Ventures, robimy dwa projekty z dość małym zespołem i naprawdę staramy się to przemyśleć. Jak możemy to zrobić i utrzymać oba w ruchu?"

Houser odszedł z Rockstar w 2020 roku po współzałożeniu firmy w 1998 roku wraz ze swoim bratem Samem. Swoje doświadczenia wykorzystał w Absurd Ventures w 2021 roku, które obecnie pracuje nad 12-wydaniową kryminalną powieścią graficzną American Caper, która zadebiutuje 12 listopada 2025 roku. A Better Paradise, który rozpoczął się jako podcast, wkrótce doczeka się powieści.

Tymczasem w Rockstar studio koncentruje się na tym, co może być największą premierą w historii branży gier. Grand Theft Auto VI ma ukazać się 26 maja 2026 roku na PlayStation 5 i Xbox Series S|X, a wersja na PC planowana jest na późniejszą datę premiery.

Niestety, Houser nie jest zaangażowany w rozwój GTA VI, ale jest optymistą co do sukcesu gry. Stwierdził: "Myślę, że świat ma już dość GTA dla mnie. Myślę, że zawsze jest jakaś nowa historia. Więc nie będzie to historia, którą napisałem lub zestaw postaci, który opracowałem. Myślę, że to będzie ekscytujące. Jestem pewien, że gra będzie świetna"

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Współzałożyciel Rockstar: Bully 2 nigdy nie powstało z powodu "problemów z przepustowością"
Rahim Amir Noorali, 2025-09-29 (Update: 2025-09-29)