Weterani kultowych serii Guitar Hero i DJ Hero połączyli siły, aby rozpocząć nowy rozdział w gatunku gier rytmicznych. RedOctane Games oficjalnie wystartowało, a studio potwierdziło, że jego pierwszy tytuł zostanie ogłoszony jeszcze w 2025 roku.
RedOctane Games działa w ramach dywizji Freemode Grupy Embracer, która znana jest ze wspierania niezależnych przedsięwzięć związanych z grami. Studio jest prowadzone przez byłego szefa studia Vicarious Visions i wiceprezesa ds. operacyjnych w Blizzard Entertainment, Simona Ebejera.
Ebejer pracował wcześniej w Neversoft jako dyrektor produkcji wielu tytułów z serii Guitar Hero, w tym Guitar Hero 3: Legends of Rock, Guitar Hero: Aerosmith, Guitar Hero: Metallica i Guitar Hero: World Tour.
Debiutancki tytuł RedOctane Games jest już w produkcji od kilku miesięcy i ma zostać zapowiedziany jeszcze w tym roku. Ebejer skomentował swój nadchodzący projekt:
"Gra nie będzie Guitar Hero, DJ Hero, Guitar Freaks czy Rockband. To coś nowego. Gra rytmiczna stworzona z miłością, przez ludzi, którym na tym zależy, ze społecznością u podstaw, w tym szybko zmieniającym się nowoczesnym świecie, w którym żyjemy"
Co więcej, założyciele RedOctane i twórcy Guitar Hero, bracia Kai i Charles Huang, będą nadzorować rozwój projektu w ramach specjalnej rady doradczej studia.
RedOctane wydało swoją pierwszą grę Guitar Hero w 2005 roku, a także Guitar Hero 2 na PS2, któremu przewodził deweloper Harmonix. Później Activision przejęło firmę (i jej IP) za gigantyczną kwotę 99,9 miliona dolarów w 2006 roku. Po przejęciu studia przez Activision, rozwojem gry kierował Neversoft Entertainment.
Seria została uznana za jedną z najbardziej wpływowych gier wideo XXI wieku w całej branży gier. W całym swoim cyklu życia seria sprzedała się w ponad 25 milionach egzemplarzy na całym świecie, osiągając sprzedaż detaliczną na poziomie 2 miliardów dolarów.
Pośród powszechnego sukcesu serii, Activision wydało 10 głównych tytułów Guitar Hero w latach 2007-2010, w tym spin-offy Guitar Hero: Aerosmith i Guitar Hero: Metallica.
Jednak nasycenie serii zbyt wieloma tytułami Guitar Hero, spadająca sprzedaż i brak innowacji doprowadziły do zamknięcia oddziału RedOctane 11 lutego 2010 roku, a następnie zamknięcia Neversoft 10 lipca 2014 roku.
RedOctane ponownie znalazło się w centrum uwagi, a nowo założone studio jest zdeterminowane, by przywrócić gatunek, nawet jeśli stawia na połączenie młodszego pokolenia graczy i nostalgii, aby napędzać swoje nadchodzące projekty.