Notebookcheck Logo

Weteran N64 twierdzi, że Analogue 3D "nigdzie nie jest tak dokładne jak w cyklu" w nowym filmie testowym

Artykuł promocyjny przedstawiający konsolę Analogue 3D (źródło obrazu: Analogue)
Artykuł promocyjny przedstawiający konsolę Analogue 3D (źródło obrazu: Analogue)
Weteran N64 i haker Kaze Emanuar publicznie zakwestionował twierdzenia Analogue 3D o dokładności cyklu i "100% kompatybilności", prezentując testy side-by-side, które pokazują wolniejszą wydajność, brakujące zachowania sprzętowe i nieudane kontrole systemu w porównaniu do oryginalnego Nintendo 64. Choć Analogue nadal uważa system oparty na FPGA za mocną, przystępną cenowo opcję dla większości graczy i zauważa, że aktualizacje oprogramowania układowego mogą rozwiązać wiele problemów, Analogue nie odpowiedział jeszcze na rosnące obawy ze strony speedrunnerów, modderów i konserwatorów.
Retro Gaming Console

Weteran N64, deweloper i haker Kaze Emanuar rozpoczął dyskusję w przestrzeni gier retro, kwestionując dokładność Analogue 3D i to, czy rzeczywiście spełnia on swoje obietnice marketingowe.

Emanuar przesłał film zatytułowany "Analogue Lied", w którym dogłębnie analizuje konsolę opartą na FPGA i prawdziwą konsolę Nintendo 64. Zauważył pewne dziwactwa, które są sprzeczne z twierdzeniami Analogue o "100% kompatybilności ze wszystkimi oficjalnie wydanymi grami 64" i dokładnym odtworzeniu sprzętu.

W swoich testach Emanuar odkrył, że Analogue 3D nie jest dokładny. Według niego, wydajność Analogue 3D pozostaje w tyle za oryginalnym sprzętem o 5% w większości scenariuszy rozgrywki. W szczególności Analogue 3D ma o 6% wolniejszy procesor i oszałamiające 30% wolniejsze RSP, tj. procesor geometrii N64.

Tytuły takie jak Diddy Kong Racing działały z prawie 4% wolniejszą liczbą klatek na sekundę, nie przeszły kilku testów systemowych i nie posiadały funkcji Nintendo 64, takich jak sekretny 9. megabajt pamięci RAM, który wykorzystują twórcy gier homebrew. Emanuar podsumował: "To coś nie jest bliskie dokładności cyklu"

Pomimo clickbaitowej miniaturki i tytułu, nie odrzuca on wprost Analogue 3D. Emanuar twierdzi, że jest to "w rzeczywistości druga najtańsza opcja, aby móc grać w gry na Nintendo 64, głównie bez problemów technicznych", co czyni pierwszą lub najlepszą opcją zmodyfikowane Nintendo 64 z obsługą HDMI.

Koniec końców, większość oryginalnych kartridży N64 będzie działać bezbłędnie od razu po wyjęciu z pudełka, a zwykli gracze retro nie zauważą nawet najmniejszych różnic. Emanuar rozmawiał nawet z inżynierem projektującym rdzeń FPGA, który zapewnił go, że poprawki zostaną zaimplementowane w przyszłych aktualizacjach oprogramowania układowego, aby wygładzić anomalie czasowe i zapewnić precyzję.

Z drugiej strony, Analogue zachował milczenie na temat liczby cykli i spadku wydajności. Firma nie wydała jeszcze publicznego oświadczenia od czasu opublikowania wideo 14 grudnia.

W sieci zawsze toczy się debata na temat Analogue, a speedrunnerzy i modderzy dzielą się swoimi uwagami na temat rzadkich niezgodności. Mimo to, wśród zwykłych fanów retro panuje zgoda co do tego, że wciąż jest o ligę lepszy niż emulator Nintendo Switch.

Proszę kupić Analogue 3D na Amazon tutaj

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Weteran N64 twierdzi, że Analogue 3D "nigdzie nie jest tak dokładne jak w cyklu" w nowym filmie testowym
Rahim Amir Noorali, 2025-12-22 (Update: 2025-12-22)