Mało który element sprzęt jest obecnie sprzedawany bez obietnic radykalnego zmniejszenia opóźnień lagwedług grupy zajmującej się serwerami i hostingiem, Liquid Web, lag jest wciąż obecny i stanowi główne źródło wściekłych rezygnacji.
Twierdzi ona, że przeprowadziła ankietę wśród 1000 graczy na różnych platformach i odkryła, że 95% z nich napotkało w swoim życiu opóźnienia."Oszałamiające" 78% kohorty najwyraźniej zgłosiło wyjście z gry w złości.
Większość (85%) Użytkowników Xbox (85%) ankietowanych użytkowników Xboksa było skłonnych do rzucenia gry w gniewie, choć to samo można powiedzieć o wielu użytkownikach PlayStation, PC i Nintendo graczy, odpowiednio 81%, 77% i 72%.
Ci, którzy grali w gry wymagające wysokiej wydajności i/lub szybkiego czasu reakcji wykazywali najmniejszą cierpliwość do lagów (co nie jest zaskoczeniem); gracze w tym badaniu byli skłonni znosić średnio 45 milisekund lagów.
58% osób, które grały w Call of Duty zgłosiło przerwę w grze spowodowaną opóźnieniami, podczas gdy 43% osób grających w Graczy Fortnite i 42% graczy Counter-Strike 2 zrobiło to samo.
Stwierdzono również, że negatywne emocjonalne następstwa opóźnień wpływają na życie respondentów nawet w przypadku braku rezygnacji z gry. 16% graczy doświadczyło złości, która trwała średnio 19 minut po zakończeniu gry, podczas gdy 8% przyznało się do złamania kontrolera, a 5% skończyło we łzach.
Na opóźnienie ma wpływ wiele czynników. 10% graczy w nowym badaniu obwiniało swoje konsolepodczas gdy kolejne 14% obwiniało deweloperów.
Jednak większość (72%) obwiniała swoje połączenia internetowe uczestnicy badania znajdowali się głównie w amerykańskich miastach, takich jak Austin, Los Angeles i Nowy Jork.