Notebookcheck Logo

Valve dodaje eksperymentalną obsługę Arm do SteamOS w najnowszej aktualizacji Runtime - Deckard może zostać uruchomiony wkrótce

Obsługa SteamOS Arm może sygnalizować rychłe nadejście zestawu słuchawkowego Deckard
Obsługa SteamOS Arm może sygnalizować rychłe nadejście zestawu słuchawkowego Valve Deckard VR i znacznie lepszą kompatybilność sprzętową. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Niedawne zatwierdzenie kodu SteamOS wskazuje, że Valve faktycznie testuje wsparcie Arm dla SteamOS. Implikacje tego są dalekosiężne i sugerują, że użytkownicy Windows na laptopach Arm mogą wkrótce być w stanie grać na Linuksie, ale może to również oznaczać, że premiera zestawu słuchawkowego Valve Deckard VR zbliża się wielkimi krokami.
Gaming Linux / Unix ARM Software Concept / Prototype Leaks / Rumors

Wielokrotnie informowaliśmy, że Valve wydaje się planować wprowadzenie obsługi Arm do swojego opartego na Linuksie systemu operacyjnego SteamOS, ale pierwszy fragment rzeczywistego kodu pojawił się w repozytorium SteamOS GitLab udowadniając, że tak właśnie jest.

Jak zauważył SadleyItsBradley na X, najnowsze zatwierdzenie kodu Steam Runtime wspomina o eksperymentalnej wersji środowiska wykonawczego Steam dla architektury 64, ale arm64. Jest to najwyraźniej wciąż praca w toku, ale wygląda na to, że Valve powoli wkłada zasoby programistyczne w dodawanie obsługi Arm do SteamOS.

Istnieje również eksperymentalna wersja środowiska uruchomieniowego dla `arm64` (64-bitowy ARM, znany również jako `aarch64`).
Nie zapewnia to dodatkowej architektury, co oznacza, że 32-bitowe binaria ARM nie są obsługiwane

Wcześniejsze spekulacje sugerowały, że obsługa Arm zostanie dodana do SteamOS w oczekiwaniu na premierę długo oczekiwanego Valve Deckard valve Deckard, ale jedną z konsekwencji wsparcia Arm byłoby wsparcie dla urządzeń takich jak ostatnie urządzenia Windows on Arm z procesorem Snapdragon, takie jak Microsoft Surface Laptop 7 (obecnie 799,99 USD w Best Buy). Inną potencjalną teorią jest to, że Valve szukało wsparcia Arm dla potencjalnego Steam Deck 2 z procesorem Nvidii.

Powszechnie wiadomo, że Apple wykorzystał Wine - bazę open-source dla warstwy kompatybilności Steam Proton dla Linuksa - do zbudowania swojego Game Porting Toolkitktóry umożliwił uruchamianie gier Windows na urządzeniach macOS z systemem Apple. Jest więc zrozumiałe, że Valve może prawdopodobnie zrobić to samo dla sprzętu Arm, ponieważ nadal rozwija eksperymentalną obsługę Arm64.

Valve zostało również wcześniej przyłapane na testowaniu kompatybilności Arm64 dla wielu gier, w tym wielu tytułów innych niż VR. Biorąc pod uwagę wszystkie dowody razem, wydaje się, że intencją jest po prostu rozszerzenie dostępności sprzętu kompatybilnego ze SteamOS na urządzenia Arm, oprócz obecnego sprzętu x86.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Valve dodaje eksperymentalną obsługę Arm do SteamOS w najnowszej aktualizacji Runtime - Deckard może zostać uruchomiony wkrótce
Julian van der Merwe, 2025-05- 3 (Update: 2025-05- 3)