Notebookcheck Logo

Układ GPU PlayStation 5 Pro potencjalnie oferuje wydajność wyższą niż 33,5 TFLOPs wraz z większą ilością pamięci podręcznej i obsługą VRS

PlayStation 5 Pro najwyraźniej opiera się na niestandardowym procesorze graficznym RDNA 3. (Źródło: Sony)
PlayStation 5 Pro najwyraźniej opiera się na niestandardowym procesorze graficznym RDNA 3. (Źródło: Sony)
Według najnowszych przecieków pochodzących z dokumentów deweloperskich Sony, procesor graficzny PlayStation 5 Pro może być nawet mocniejszy niż wspomniane wcześniej 33,5 TFLOP. W połączeniu z większą ilością pamięci RAM i skalowaniem PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), konsola może zapewnić deweloperom wystarczającą ilość miejsca na grę w rozdzielczości 4K/60 FPS.
Gaming GPU Console Leaks / Rumors

Wydajność PlayStation 5 Pro jest w tym momencie źle strzeżoną tajemnicą, w dużej mierze dzięki Wyciekowi PS5 Pro z Moore's Law Is Dead którego autor musiał później usunąć. Zasadniczo, najpotężniejsza konsola Sony ma cieszyć się o 45% lepszą wydajnością GPU z ogromną, nawet 4-krotną poprawą ray tracingu.

Jak się teraz okazuje, procesor graficzny PS5 Pro może być jeszcze potężniejszy w niektórych scenariuszach. Raport pochodzi z serwisu Digital Foundry. Serwis ten pozyskał informacje z dokumentów deweloperskich Sony dotyczących PS5 Pro i odkrył, że procesor graficzny PS5 Pro może zwiększyć taktowanie nawet do 2,35 GHz. W połączeniu z 60 jednostkami obliczeniowymi (30 procesorami grup roboczych), układ graficzny PS5 Pro ma teoretycznie 36,1 TFLOPs mocy obliczeniowej przy częstotliwości taktowania 2,35 GHz.

Aby wylądować na poziomie 33,5 TFLOPs z 60 jednostkami obliczeniowymi, PS5 Pro musiałby mieć częstotliwość taktowania GPU 2,18 GHz, czyli o 50 MHz niższą niż standardowy PS5(dostępny na Amazon). Sugeruje to, że częstotliwość taktowania PS5 Pro może wynosić od 2,18 GHz do 2,35 GHz w zależności od scenariusza.

Oprócz zwiększonej prędkości zegara i znacznie większej liczby jednostek CU, Sony rzekomo podwaja również ilość pamięci podręcznej L0 i L1 do odpowiednio 32 i 256 KB.

Digital Foundry twierdzi również, że PS5 Pro obsługuje Variable Rate Shading (VRS) i Mesh Shaders. Obie te funkcje są obsługiwane przez Xbox Series S | X, a nie zwykłe PS5.

Chociaż Sony nie ujawniło jeszcze PS5 Pro, oczekuje się, że konsola będzie dostępna do kupienia w okresie świątecznym 2024 roku. Nie będziemy więc musieli czekać zbyt długo, aby dowiedzieć się, jak duży jest skok konsoli Pro w porównaniu do jej waniliowego odpowiednika.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Układ GPU PlayStation 5 Pro potencjalnie oferuje wydajność wyższą niż 33,5 TFLOPs wraz z większą ilością pamięci podręcznej i obsługą VRS
Fawad Murtaza, 2024-05- 7 (Update: 2024-05- 7)