Notebookcheck Logo

Twórca NieR, Yoko Taro, mówi, że wiele projektów zostało usuniętych za kulisami: "Nie robiłem nic

Zrzut ekranu z wywiadu z twórczynią NieR, Yoko Taro (źródło obrazu: Archipel YT)
Zrzut ekranu z wywiadu z twórczynią NieR, Yoko Taro (źródło obrazu: Archipel YT)
Na G-CON 2025 twórca NieR, Yoko Taro, powiedział, że wbrew temu, co sądzi się o jego bezczynności od czasu NieR: Automata, pracował on nad wieloma projektami, które były wielokrotnie przerywane w połowie rozwoju przez wydawców takich jak Square Enix, a tym samym nigdy nie zostały wydane.
Game Releases Gaming

Chociaż wydaje się, że twórczyni NieR , Yoko Taro, odetchnęła od czasu, gdy seria sprzedała się w ponad 13 milionach egzemplarzy, to pozory te są sprzeczne z rzeczywistością. Wygląda na to, że Square Enix wycofało się i anulowało wiele projektów Yoko Taro.

Ostatnie projekty, nad którymi pracował dyrektor kreatywny i projektant gier, to Voice of Cards: Beasts of Burden w 2022 roku, NieR Reincarnation (aczkolwiek mobilna gra gacha) w 2021 roku oraz kolejny tytuł mobilny, 404 Game Re:set w 2023 roku.

Ostatnią główną grą AAA, nad którą pracowała Yoko Taro było NieR: Automataktóra została wydana w lutym 2017 roku na konsolę PlayStation 4 ostatniej generacji, a wielu zastanawiało się nad przyszłością serii i tym, co przygotowuje Yoko Taro.

Podczas G-CON 2025 w Korei Południowej Yoko Taro dzieliła scenę z twórcą Bayonetty Hidekim Kamiyą w panelu prowadzonym przez Katsuhiko Hayashiego. Jak donosi 4Gamertaro odniósł się do słonia w pokoju, gdy zapytano go o jego ostatnie wydarzenia. Stwierdził, że przez lata pracował nad wieloma projektami, które niestety zostały porzucone w połowie rozwoju.

Taro kontynuował:

Ostatnio miałem tak wiele projektów, które zostały przerwane. Często dostaję odpowiedzi w stylu "Dlaczego nie robi pan NieR" lub "Yoko Taro nic nie robi", ale to dlatego, że ostatnio wiele projektów, w które byłem zaangażowany, zostało przerwanych w połowie rozwoju.

Pracowałem nad kilkoma rzeczami, ale nigdy nie ujrzały one światła dziennego. Zapłacono mi za to, więc osobiście nie mam z tym problemów, ale ludzie wydają się myśleć, że nic nie robiłem tylko dlatego, że żadna z moich prac nie została wydana.

Taro nie czuje się jednak beznadziejnie w tej sytuacji, ponieważ wierzy, że pomaga to położyć większy nacisk na jakość niż ilość w branży, która obecnie słynie z corocznych pośpiesznych wydań. Dalej wspomniał:

"Nie postrzegam tego jako coś negatywnego. Uważam, że jeśli mam wydać coś dziwnego, to lepiej nie wydawać niczego w ogóle"

Yoko Taro zawsze eksperymentował z ekscentrycznymi tytułami, takimi jak Drakengard, NieR i trylogia Voice of Cards, które niestety przeleciały pod radarem. Tak więc jego niekonwencjonalne pomysły mogą nie zawsze być zgodne z wydawcami takimi jak Square Enix. Może minąć trochę czasu, zanim otrzymamy kolejną grę Yoko Taro lub NieR, ponieważ wraca on do deski kreślarskiej.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Twórca NieR, Yoko Taro, mówi, że wiele projektów zostało usuniętych za kulisami: "Nie robiłem nic
Rahim Amir Noorali, 2025-11-20 (Update: 2025-11-20)