Po ponad dekadzie oczekiwania od twórcy The Binding of Isaac i Super Meat Boy, dziwna gra roguelike RPG z hodowlą kotów od Edmunda McMillena, Mewgenics, w końcu otrzymała datę premiery 10 lutego 2026 roku na PC za pośrednictwem Steam.
McMillen ogłosił datę premiery gry 4 września 2025 roku, a jej ujawnienie nastąpiło prawie 13 lat po pierwotnym ogłoszeniu gry w 2012 roku, co czyni ją jednym z najdłuższych cykli rozwoju gry niezależnej.
McMillen, wraz ze współtwórcą gry Tylerem Glaielem, uczcili długo oczekiwaną premierę 50-minutową sesją rozgrywki na kanale Edmund McMillen YouTubedzięki której gracze mogli dokładniej przyjrzeć się turowej walce w Mewgenics, systemowi hodowli kotów i groteskowemu, ale ostatecznie uroczemu klimatowi.
Według McMillena, Mewgenics to "najdziwniejszy projekt, nad jakim kiedykolwiek pracowałem" Biorąc pod uwagę 13-letni cykl, rozwój Mewgenics był dość trudny. Team Meat po raz pierwszy ogłosił grę jako kontynuację Super Meat Boy, nazywając ją połączeniem Pokémon, The Sims i Animal Crossing.
Priorytety uległy jednak zmianie i McMillen rozpoczął prace nad The Legend of Bum-bo. Później w 2018 roku McMillen ponownie nabył prawa od Team Meat i wraz z Glaielem wznowił prace nad Mewgenics. Gra oferuje obecnie ponad 200 godzin rozgrywki, ponad 800 unikalnych przedmiotów, ponad 200 wrogów i pulę ponad 1200 umiejętności.
Mewgenics początkowo miało zostać wydane w 2025 roku, ale później zostało przesunięte na 2026 rok w związku ze strategiczną zmianą, a McMillen wyjaśnił na Steam:
"Premiera w listopadzie lub grudniu jest bardzo skomplikowana. Chcemy, aby gra zyskała uwagę, na jaką zasługuje i nie konkurowała ze świątecznymi wydaniami AAA. Ponadto kilka dodatkowych miesięcy pozwoli nam dostarczyć bardziej dopracowane i dobrze przetestowane doświadczenie"
Jednym z największych konkurentów na scenie indie jest Hollow Knight: Silksong, który zdążył już zepsuć strony sklepów cyfrowych z powodu napływu graczy próbujących zakupić grę.
Oczekiwania na Mewgenicssą bardzo wysokie, biorąc pod uwagę osiągnięcia Edmunda McMillena z The Binding of Isaac: Rebirth, które uzyskało na Steamie 96,23% pozytywnych ocen spośród 354 162 recenzji użytkowników.
Według VGChartz, The Binding of Isaac: Rebirth rozeszło się w niemal 10 milionach egzemplarzy na całym świecie (stan na 1 lipca 2018 roku), a dzienna liczba jednoczesnych graczy na Steamie wynosi 25 000.