Brytyjski producent hulajnóg elektrycznych Bo zaprezentował rozwój ultra-wydajnej hulajnogi elektrycznej pod kryptonimem "The Turbo". Zainspirowany doświadczeniem zespołu Williams Formula One, e-hulajnoga została opracowana z myślą o pobiciu 100 mil na godzinę pod nadzorem Rekordu Guinnessa.
Hulajnoga Bo posiada aluminiową konstrukcję monocurve, która jest dokładnie tą samą podstawą podwozie używana w hulajnodze elektrycznej Model-M. Reklamowana jako najszybsza hulajnoga elektryczna na świecie, hulajnoga Bo's The Turbo może pochwalić się układem napędowym z podwójnym silnikiem o mocy 24 000 W w połączeniu z zaawansowaną kontrolą trakcji i wysokim stosunkiem mocy do masy. Według Bo, silnik hulajnogi jest wystarczająco mocny, aby zapewnić prędkość maksymalną 100 mil na godzinę (160 km/h). Firma twierdzi, że Turbo osiąga rekordową prędkość ponad 100 mil na godzinę, czyli szybciej niż Tesla.
Co więcej, marka zastosowała w Turbo tę samą zaawansowaną inżynierię, co w modelu Bo M, aby zapewnić pilotowi pełną kontrolę przy prędkości 100 mil na godzinę. Są to wloty powietrza, inspirowane konstrukcją wlotu przewodu hamulcowego F1, które zapewniają zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie układu napędowego. Układ napędowy jest zasilany przez potężny akumulator o pojemności 1800 Wh, który podobno zapewnia aż 150 mil zasięgu (241,1 km) na jednym ładowaniu.
Limitowana seria prowizji Turbo jest w fazie rozwoju, a cena podstawowa wynosi 29 500 USD, powiedział Bo w komunikacie prasowym. Mogą Państwo dowiedzieć się więcej o Bo Turbo za pośrednictwem oficjalnej strony produktu.
Równolegle, Bo wprowadza również swój gotowy do jazdy Bo Model-M na rynek amerykański, z pojazdami dostępnymi od sierpnia 2025 roku. Jednak amerykańska cena e-hulajnogi Model-M nie została jeszcze ujawniona.
Najważniejsze cechy Bo Model-M obejmują silnik o mocy 400 W i mocy szczytowej 1200 W mocy szczytowejakumulator o pojemności 672 Wh, prędkość maksymalna 21 mph (35 km/h), maksymalny zasięg wspomagania 37,2 mil (60 km), aluminiowa konstrukcja monocurve, sterowanie za pomocą aplikacji oraz regeneracyjny system hamowania elektrycznego z e-ABS.