Notebookcheck Logo

Toyota odzyska rynek amerykański od Tesli dzięki dużemu elektrycznemu SUV-owi i hybrydom na baterie o zasięgu 125 mil

Linia 2025 EV (zdjęcie: Toyota/YouTube)
Linia 2025 EV (zdjęcie: Toyota/YouTube)
Sprzedaż Toyoty w USA spadła o 9%, ponieważ wiele konwertytów z pojazdów elektrycznych pochodzi teraz z jej wszechobecnych samochodów napędzanych gazem. Jej nowy dyrektor generalny ogłosił właśnie strategię elektryfikacji, w ramach której Toyota wprowadzi do 2026 roku 10 nowych modeli EV, w tym 3-rzędowego SUV-a w USA, i niemal potroi zasięg swoich hybryd zasilanych wyłącznie bateriami.
E-Mobility

Nowy dyrektor generalny Toyoty, Koji Sato, objął stery z pojedynczym zadaniem przeprowadzenia giganta motoryzacyjnego przez zdradliwą ścieżkę elektryfikacji i ogłosił dziś wprowadzenie 10 nowych modeli EV do 2026 roku. Długo zwolennik wolniejszego przejścia na pojazdy elektryczne, długoletni przewodniczący Toyoty Akio Toyoda ustąpił niedawnomówiąc, że jego strategia może wymagać remontu w świetle ogromnego nacisku regulacyjnego na samochody elektryczne.

Pan Sato powiedział, że Toyota planuje teraz sprzedać co najmniej 1,5 mln pojazdów zasilanych bateriami w 2026 roku, w górę od poprzedniego 1,2 mln cel, i będzie ustanowić dedykowany dział. Oprócz zupełnie nowej platformy zbudowanej od podstaw z myślą o samochodach elektrycznych, Toyota będzie również dążyć do tego, aby jej obecna oferta samochodów hybrydowych była elektryczna tylko z nazwy. Prawie trzykrotnie zwiększy się zasięg Priusa Prime na baterie ( ), który został wprowadzony na rynek w tym tygodniu w tym tygodniu, do 200 km (~124 mil) zasięgu na jednym ładowaniu.

Ponieważ typowy kierowca dojeżdżający do pracy w USA przejeżdża dziennie 41 mil, baterie w nadchodzących hybrydach Toyoty pozwolą mu na pokonanie trzech dni trasy zanim będzie musiał podłączyć się do prądu. Ponadto, przyszła wydajność pozwoli Toyocie na "podwojenie zasięgu" obecnych baterii przy zachowaniu tego samego śladu, wspomniano w briefingu. W przypadku hybryd oznacza to, że będzie w stanie wyprodukować wiele 125-milowych Priusów Primes, które zaspokoją potrzeby 90% amerykańskich osób dojeżdżających do pracy, zamiast jednego 100 kWh EV z taką samą ilością surowców do produkcji baterii.

Nowa strategia Toyoty w zakresie EV stawia też na regionalność. W USA wprowadzi pickupy i dużego SUV-a z 3 rzędami siedzeń, które będą zasilane przyjaznymi dla podatników bateriami produkowanymi w fabryce w Karolinie Północnej. Furgonetki i tanie kompaktowe samochody elektryczne są również w kartach Toyoty, więc Tesla lepiej pospiesz się z Modelem 2 i własnymi planami dotyczącymi furgonetek.

W zeszłym roku Toyota odnotowała 9% spadek sprzedaży w USA, ponieważ wielu jej potencjalnych właścicieli pojazdów zasilanych gazem przeszło na samochody elektryczne, głównie od Tesli. Teraz wydaje się zdeterminowany, aby walczyć z powrotem i Sandy Munro jest zdania, że Toyota nie powinna być lekceważona when it sets its mind on something.

Pobierz PRIMECOM Level 2 EV Charger kompatybilny z Toyota Prius na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 04 > Toyota odzyska rynek amerykański od Tesli dzięki dużemu elektrycznemu SUV-owi i hybrydom na baterie o zasięgu 125 mil
Daniel Zlatev, 2023-04- 8 (Update: 2023-04- 8)