Tesla konsekwentnie pozostawała niejasna co do liczby odnotowanych sprzedaży pakietów FSD. Elon Musk, dyrektor generalny firmy, powiedziałby po prostu, że liczby były "znacznie wyższe", gdy zwrócono mu uwagę na prywatne szacunki. Analizy te są zazwyczaj oparte na danych pochodzących z niezależnych trackerów, szacunków regionalnych lub firm zajmujących się analizą kart kredytowych.
Jednak gigant motoryzacyjny po raz pierwszy podaje coś najbliższego konkretnym liczbom. Według Larsa Moravy'ego, wiceprezesa ds. inżynierii pojazdów, wskaźnik akceptacji "znacznie wzrasta". Wskaźnik akceptacji pakietów FSD we wszystkich pojazdach Tesli wzrósł z mniej niż 10 procent i wszedł do poziomu, który żartobliwie nazwał "nastolatkami". Model S / X są prekursorami, a około połowa ich nabywców decyduje się na pakiet FSD.
Biorąc pod uwagę tę wskazówkę, bardziej przystępne cenowo opcje pojazdów Tesli, Model 3 i Y, mają niższy wskaźnik adopcji zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy. Wygląda na to, że klienci z wyższej półki są bardziej skłonni zapłacić więcej za opcjonalną funkcję.
Podczas gdy dane Moravy'ego mogą wskazywać, że przyjęcie FSD jest bardziej rozpowszechnione niż wcześniej spekulowano, okaże się, czy niedawne skupienie się Tesli na bezpłatnych testach i ekspansji na nowe kraje pobudzi popyt na pakiet.