Notebookcheck Logo

Tesla rezygnuje z gigacastingu całego ciała dla Robotaxi

Tesla ogranicza swoje gigacastingowe ambicje (zdjęcie: Tesla/YT)
Tesla ogranicza swoje gigacastingowe ambicje (zdjęcie: Tesla/YT)
Tesla jest w trakcie poważnej restrukturyzacji i cięcia kosztów, a po tym, jak zmniejszyła swoje ambicje związane z wprowadzeniem Supercharger, może nadszedł czas, aby zrealizować duże plany produkcji gigacastingu.
E-Mobility

Rewolucja Elona Muska rewolucja rewolucja w produkcji tanich samochodów, która miała zostać wprowadzona wraz z Model 2 być może będzie musiała poczekać na lepsze czasy.

Słaba sprzedaż w pierwszym kwartale zmusiła Elona Muska do przejścia w tryb prezesa wojennego, a Tesla zaczęła ciąć koszty wszędzie, gdzie tylko mogła, aby pozostać konkurencyjną w okresie słabnącego popytu.

Po zwolnieniu wielu pracowników i ich projektów, w tym całego zespołu Supercharger i masowego Modelu 2, Tesla podobno zrezygnowała z jednoczęściowego gigacasting gorączkowego marzenia.

Miała to być metoda pozwalająca na tanią produkcję Modelu 2. Zamiast przednich i tylnych gigacastingi jak w Cybertrucku czy Modelu Y, Tesla zamierzała wytłoczyć całe podwozie swojego taniego samochodu za jednym razem.

Zaoszczędziłoby to setki części i roboczogodzin, ale wymagałoby również dużych inwestycji z góry w gigaprasy i przebudowę linii produkcyjnej.

Tak jak powiedział Elon Musk podczas kwartalnej rozmowy z inwestorami, Tesla wykorzysta tylko tę część platformy nowej generacji, którą można wykonać na istniejących liniach produkcyjnych. Pozwoli to nadal obniżyć koszty produkcji, ale bez konieczności ponoszenia dużych nakładów inwestycyjnych w tych trudnych czasach.

Najwyraźniej Tesla zdecydowała się wstrzymać swoje jednoczęściowe plany gigacastingu już jesienią ubiegłego roku, zanim pojawiły się dane za I kwartał i zanim umieściła projekt Projekt Modelu 2 na lodzie.

Teraz Elon Musk powiedział, że Tesla zbuduje model Robotaxi na platformie nowej generacji i podobno wykorzysta dobrą starą 3-częściową metodę montażu podwozia z przednimi i tylnymi gigacastingami.

W rezultacie Robotaxi powinien nadal być najtańszym pojazdem Tesli do wyprodukowania, ale bez konieczności skalowania nowatorskiej i niesprawdzonej metody produkcji, aby wypuścić go w masowych ilościach.

Tesla podobno wykorzysta również lekcję wyciągniętą z produkcji Robotaxi, aby stworzyć nadchodzący Model Y Juniper również tańszy.

Proszę nabyć uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Tesla rezygnuje z gigacastingu całego ciała dla Robotaxi
Daniel Zlatev, 2024-05- 2 (Update: 2024-05- 2)