Notebookcheck Logo

Tesla podpowiada rozmiary baterii Modelu 2 i Cybertrucka plus cele dla vanów i autobusów w US$10T Master Plan 3

Master Plan 3 jest duży na masowym rynku EV (obraz: Tesla/cropped)
Master Plan 3 jest duży na masowym rynku EV (obraz: Tesla/cropped)
Nowo ogłoszony Master Plan 3 mówi o porzuceniu paliw kopalnych i Tesla twierdzi, że kosztowałoby to mniej niż wydatki na ich wydobycie w tym samym okresie. Są w nim zawarte prognozy Tesli dotyczące wielkości baterii w 700 milionach niedrogich kompaktowych samochodów elektrycznych, takich jak nadchodzący Model 2, ale także ewentualnej pojemności baterii Cybertrucka.
E-Mobility

Tesla właśnie zamieściła swój długo oczekiwany Master Plan 3 w którym jest zdania, że w ciągu najbliższych 20 lat możemy odejść od paliw kopalnych przy zaledwie 2/3 kosztów związanych z ich wydobyciem. Master Plan 3 szczegółowo opisuje, jak zelektryfikowany transport, w tym ciężarówki, statki i samoloty, a także odnawialne źródła energii i mieszkaniowe pompy ciepła drastycznie zmienią sposób, w jaki świat produkuje i zużywa energię w sposób zrównoważony.

Ruch ten będzie kosztował 10 bilionów dolarów, jak twierdzi Tesla, co jest znacznie mniej niż 14 bilionów dolarów, które zostaną wydane na wydobycie, rafinację i transport paliw kopalnych w tym samym 20-letnim okresie, w oparciu o koszty z ubiegłego roku. Tesla przyznaje również, że raport ma pewne braki, a mianowicie opiera się na skalarze IEA Energy Balances, podczas gdy "globalne zapotrzebowanie na energię różni się od amerykańskiego pod względem składu i oczekuje się, że z czasem wzrośnie".

W każdym razie, dokument Master Plan 3 jest skarbnicą informacji na temat przyszłych planów Tesli dotyczących pojazdów elektrycznych. Woskowanie poetyckie, jak Model 3 jest 3x bardziej wydajny niż przeciętny samochód zasilany gazem, taki jak Toyota Corolla, Tesla wymieniła również, jak ta wydajność energetyczna będzie skalowana z jej nadchodzącymi masowymi pojazdami elektrycznymi, takimi jak Model 2 i... flotowymi vanami lub autobusami.

Schowana na stronie 22, w sekcji, która wylicza, że do elektryfikacji obecnej globalnej floty 1,4 mld pojazdów potrzebne będzie 112 TWh baterii, jest tabela z kolumną "odpowiednik Tesli" EV. Tam, pośród istniejącego portfolio samochodów Tesli, takich jak Model 3/Y, S/X, Cybertruck czy Semi, znajdują się trzy nowe typy pojazdów, które planuje wypuścić i podbić każdą niszę rynkową, w której obecnie nie jest obecna. Te trzy nowe kategorie, w których Tesla planuje się odnaleźć, to samochody kompaktowe, osobowe lub dostawcze oraz autobusy.

Chief wśród tych jest kategoria "kompaktowy", z których 686 milionów jest obecnie na drogach. Tutaj Tesla planuje uczestniczyć z samochodami "TBD" zbudowanymi na platformie next-gen mass market dla tańszych EV którą nie tak dawno temu odsłoniła.

Najprawdopodobniej będą one typu Model 2, którego plan rocznej produkcji na poziomie 4 mln szt wyciekł innego dnia, a który podobno przypomina raczej przeskalowany Model Y niż mniejszy Model 3. Ta kategoria będzie zasilana przez pakiety LFP o pojemności baterii wynoszącej średnio 53 kWh.

To mówi wiele o zasięgu Modelu 2 na ładowaniu i jibes z wcześniejszymi przewidywaniami analityków, że samochód będzie miał 25% mniejszą baterię niż obecny model średniej wielkości Model 3/Y. Ponieważ Model 2 ma być również krótszy i 30% lżejszy niż samochody w kategorii średniej wielkości Tesli, jednak, może nadal oferować 270 mil zasięgu na ładowaniu jak bazowy Model 3, pomimo mniejszej baterii.

Teraz samochody dostawcze dla pasażerów lub floty handlowej, lub autobus elektryczny, dla którego Tesla mówi, że będzie miała odpowiedniki, będą miały znacznie większe baterie, jak można się spodziewać. Kategoria autobusów będzie zasilana średnio baterią LFP o wielkości 300 kWh, ale w sekcji "Komercyjne / pasażerskie furgonetki" wymieniono baterie o pojemności 100 kWh z wysokoniklowego akumulatora wydajności.

Ostatnią, ale nie najmniej ważną z rewelacji w dokumencie Tesli Master Plan 3 jest to, że przewiduje on, że średnia wielkość baterii w kategorii "Large Sedans, SUVs & Trucks" wyniesie 100 kWh. Przypadkowo, to właśnie tam Tesla wymienia również Cybertruck, więc 100 kWh może w końcu stać się średnią pojemnością baterii tego samochodu we wszystkich wersjach i wersjach wyposażenia.

Tesla informuje, że ogniwa baterii Cybertrucka będą typu performance high-nickel, które umieściłaby w high-endowym Modelu S/X, lub te z "zero kobaltowymi katodami niklowo-manganowymi obecnie w produkcji, w trakcie rozwoju w Tesli, u dostawców Tesli i w grupach badawczych." Są to baterie, które są obecnie umieszczane w pojazdach elektrycznych o dużym zasięgu i wydajności, i to jest chemia, którą Tesla potwierdza do wykorzystania również w Cybertrucku.

Pobierz Wallbox Pulsar Plus 48А Level 2 Electric Vehicle Smart Charger na Amazon

Cele produkcyjne Modelu 2 i Cybertrucka (obraz: Tesla)
Cele produkcyjne Modelu 2 i Cybertrucka (obraz: Tesla)
Specyfikacja EV i plany produkcyjne (tabela: Tesla Master Plan 3)
Specyfikacja EV i plany produkcyjne (tabela: Tesla Master Plan 3)

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 04 > Tesla podpowiada rozmiary baterii Modelu 2 i Cybertrucka plus cele dla vanów i autobusów w US$10T Master Plan 3
Daniel Zlatev, 2023-04- 6 (Update: 2023-04- 6)