Notebookcheck Logo

Tesla będzie pobierać opłaty od właścicieli Modelu Y, aby odblokować dodatkowy zasięg, wprowadzając do USA wersję RWD o zasięgu 320 mil

Nowy LR RWD nie jest 375-milowym Modelem Y, który otrzymała Europa (zdjęcie: Tesla)
Nowy LR RWD nie jest 375-milowym Modelem Y, który otrzymała Europa (zdjęcie: Tesla)
Tesla wprowadzi program płatnego odblokowania zasięgu, aby dać właścicielom Modelu Y możliwość pokonania do 60 mil więcej na jednym ładowaniu w ich obecnym pojeździe.
E-Mobility

Tesla w końcu wprowadziła na rynek nowy Model Y RWD z najdłuższym zasięgiem w USA w cenie 44 990 USD przed federalną ulgą podatkową w wysokości 7 500 USD, czyli o 3 000 USD mniej niż wersja Long Range AWD.

Ta nowa wersja nie jest jednak wyposażona w nowy silnik o wartości 2 000 USD Quicksilver którą Tesla oferuje teraz dla droższych modeli w USA

Nadal nie jest to również najtańszy w prowadzeniu RWD Model Y, który niedawno został wydany w Europie z szacowanym zasięgiem 600 km (373 mil). Tesla chwaliła się, że charakteryzuje się on najlepszą efektywnością energetyczną w swojej klasie, ponieważ zużywa tylko 14,9 kWh/100 km, czyli około 23,8 kWh/100 mil. Ten jednak jest zasilany ogniwami LFP i nie kwalifikowałby się do federalnej ulgi podatkowej, więc Tesla zdecydowała się na środek.

Jakby chcąc zrekompensować tym, którzy kupili poprzednią podstawową wersję RWD, która maksymalnie przejechała 260 mil na jednym ładowaniu, Elon Musk powiedział, że Tesla pozwoli im odblokować do 60 mil dodatkowego zasięgu z ich istniejącego Modelu Y, za odpowiednią cenę.

Najwyraźniej właściciele poprzedniego Modelu Y RWD będą mogli zapłacić od 1500 do 2000 USD, a Tesla zniesie blokady zapobiegawcze dotyczące pojemności ich baterii, aby dodać od 40 do 60 dodatkowych mil zasięgu.

Elon Musk stwierdził, że opcja płacenia za odblokowanie zależy od rodzaju akumulatora, który znajduje się w 260-milowym Modelu Y i będzie dostępna tylko dla samochodów zbudowanych "w ciągu ostatnich kilku miesięcy", co wyjaśnia wiele rzeczy.

W październiku 2023 r. Tesla wprowadziła na rynek podstawowy Model Y, który według niektórych podejrzewano o ten sam akumulator niklowy z wersji Long Range, w oparciu o krzywe ładowania i masę pojazdu.

Na przykład zamiast zwalniać do strużki po 80% naładowania pokazanym na liczniku, Model Y RWD w USA ładował się z ogromną prędkością 35 kW z ogromną prędkością 35 kW przy 99%. To pokazuje, że może to być po prostu akumulator z oprogramowania Modelu Y LR ograniczony do 80% naładowania.

Limit ten z pewnością ma swoje zalety pod względem żywotności baterii i bezpieczeństwa, więc Elon Musk przytoczył nienazwane przeszkody "regulacyjne", które Tesla pokonuje teraz, aby zapewnić masom Modelu Y odblokowanie zasięgu o wartości 2,000 USD. Na pytanie, dlaczego Tesla uruchamia teraz program płatności za odblokowanie zasięgu, Elon Musk szczerze odpowiedział, że "musimy jakoś płacić rachunki".

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Tesla będzie pobierać opłaty od właścicieli Modelu Y, aby odblokować dodatkowy zasięg, wprowadzając do USA wersję RWD o zasięgu 320 mil
Daniel Zlatev, 2024-05- 4 (Update: 2024-05- 4)