Teraz mogą Państwo wygenerować kolaż biblioteki Steam w skali czasu gry za pomocą prostego generatora internetowego typu open-source

Nowe narzędzie przyciągnęło uwagę Steam przekształcając biblioteki Steam użytkowników w spersonalizowane kolaże - w których wizualne wyeksponowanie każdej gry bezpośrednio odzwierciedla czas grania. Pozwala to graczom zobaczyć na pierwszy rzut oka, które tytuły zdominowały ich godziny grania, przy czym ulubione gry z długiego okresu zajmują centralne miejsce w kolażu, podczas gdy mniej grane gry są odpowiednio skalowane.
Pierwotna wersja tego narzędzia została wprowadzona również za pośrednictwem Reddit (patrz poniżej) 23 października, gdzie użytkownicy mogli generować podobne wizualne plakaty na podstawie swoich statystyk czasu gry na Steam. Twórca pierwotnie opracował go jako aplikację do pobrania zdolną do tworzenia takich kolaży. Większości użytkowników od razu spodobała się możliwość wizualizacji swoich nawyków w grach, ale reakcje szybko przerodziły się w obawy dotyczące prywatności i udostępniania danych konta Steam - szczególnie w zakresie wprowadzania nazw użytkowników lub łączenia kont z zewnętrznymi narzędziami o zamkniętym kodzie źródłowym. Co zrozumiałe, użytkownicy niechętnie korzystali z narzędzi wymagających dostępu do ich danych Steam bez pełnej przejrzystości. Dużo mówiło się o rozwiązaniu open-source, szanującym prywatność, które inni mogliby kontrolować lub samodzielnie hostować, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że API Steam ma zdolność do bezpiecznego dostarczania niezbędnych danych.
W odpowiedzi, inny użytkownik na r/Steam opracował aplikację webową o otwartym kodzie źródłowym o nazwie playtime-panorama. Ta wersja, dostępna na GitHub pozwala każdemu wygenerować własny kolaż profilu, pobierając publicznie dostępne dane Steam API. Udostępniając kod źródłowy publicznie, deweloper zaadresował główne obawy związane z prywatnością - użytkownicy mogą przeglądać, audytować, a nawet uruchamiać narzędzie lokalnie. Wersja internetowa automatycznie skaluje kafelki każdej gry w zależności od czasu gry, wykorzystując dynamiczne siatki CSS. Gry o wysokim czasie gry dominują w kolażu, wykorzystując nieliniową krzywą skalowania, aby zapobiec przytłoczeniu kolażu przez wartości odstające, podczas gdy mniejsze gry są nieco widoczne.
W tym przypadku była to zupełnie inna historia. Narzędzie o otwartym kodzie źródłowym spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem na Reddicie, a wielu użytkowników angażuje się teraz, gdy obawy dotyczące prywatności zostały rozwiązane - co ma sens, ponieważ użytkownicy z cennymi zapasami Steam woleliby być po bezpieczniejszej stronie. Kilku członków r/Steam zaczęło już udostępniać swoje wygenerowane kolaże online - mogą Państwo sprawdzić wątek tutaj, a strona generatora kolaży online jest połączona tutaj. Proszę upewnić się, że widoczność profilu Steam jest ustawiona jako publiczna.
Proszę kupićSteam Deck (1TB/OLED) na Amazon.





