Niektórzy kupujący sprzeciwiają się kartom Game-Key Switch 2które wymagają pobrania, zanim tytuły staną się grywalne. Gracze ci preferują tradycyjne karty Game Card, ponieważ zawierają one wszystkie dane gry. Jeśli wydawcy rezygnują z kartridży ze względu na ich wyższy koszt, tajwański producent może mieć rozwiązanie. SuperMetalDave64 w mediach społecznościowych odkrył plany Macronix dotyczące potencjalnie tańszej pamięci flash o mniejszej pojemności.
Uważa się, że gry na Switch 2 będą dostarczane tylko na jednym rozmiarze Game Card. W przeciwieństwie do oryginalnego Switcha, jedyna dostępna pojemność wkładu to 64 GB. Jednak nawet niektóre gry z dużymi światami do odkrycia, takie jak Donkey Kong Bananza, mają mniej niż 10 GB. Dla mniejszych firm sprzedających tytuły AA, drogie karty Game-Key są niepotrzebnie duże i kosztowne. W rezultacie popularne stały się karty Game-Key lub wydania wyłącznie cyfrowe.
Macronix nawiązał współpracę z Nintendo w celu produkcji multimediów na swoje konsole, choć nie jest jasne, czy obejmuje to gry na Switch 2. Artykuł na stronie Uanalyze ujawnia, że firma przechodzi na "wewnętrzne MLC NAND i zewnętrzne 3D NAND, aby spełnić różne wymagania dotyczące pojemności". Nie wspominając o Switch 2, firma wyjaśnia, że monitoruje popyt konsumentów w branży gier.
Obecnie spekuluje się, że Macronix przejdzie z niestandardowej 2-bitowej pamięci MLC na komórkę do popularnej 3-bitowej pamięci flash TLC na komórkę. Zmiana ta zaowocowałaby szerszą gamą rozmiarów wkładów, w tym bardziej przystępnymi cenowo nośnikami o mniejszej pojemności. Niemniej jednak, może to również wprowadzić wolniejsze prędkości i karty gier o krótszej żywotności.
Możliwe, że firma traktuje priorytetowo wkłady Switch 2, które przekraczają 64 GB. Nie ma też gwarancji, że mniejsze wkłady zachęcą wydawców do porzucenia kart Game-Key. Jeśli alternatywy pozostaną droższe, niektórzy wydawcy będą wahać się przed utratą pieniędzy na każdej sprzedaży.