Notebookcheck Logo
Ausom L2 Max on rout 2 (img source:notebookcheck)

Szybka hulajnoga elektryczna zapewniająca emocje w terenie - recenzja Ausom L2 Max

Ausom L2 Max nie jest dopuszczony do ruchu ulicznego w Niemczech, a także w większości stanów USA ze względu na wysoką prędkość maksymalną, ale poza drogami publicznymi zapewnia imponujące osiągi i mnóstwo emocji. Przetestowaliśmy hulajnogę na zamkniętych torach.
Benedikt Winkel (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
E-Mobility Gadget Sports / e-Sports

Werdykt: L2 Max daje dużo frajdy, ale ma trudny czas

Ausom L2 Max to przede wszystkim jedna rzecz: zabawa. Po przejażdżce na tej hulajnodze każdy z ABE wydaje się przerażająco powolny. Jednak L2 Max zapewnia duże bezpieczeństwo. Hamulce i podwozie radzą sobie z prędkością do 50 km/h.

Hulajnoga elektryczna jest również zaskakująco sprawna w terenie. Czynnikiem ograniczającym są 10-calowe opony. Mocniejsza wersja z dwoma silnikami również będzie miała ten problem. Długi czas ładowania można skrócić za pomocą drugiej ładowarki.

To, czego brakuje L2 Max, to połączenie z aplikacją dla wygodnych ustawień i aktualizacji. Przede wszystkim jednak pozostaje kwestia grupy docelowej w Niemczech, ponieważ L2 Max wymaga wybiegania i może być używany tylko na terenie prywatnym.

Za

+ Stabilne i bezpieczne prowadzenie
+ Dobre właściwości terenowe
+ Pewność prowadzenia przy maksymalnej prędkości

Przeciw

- Brak łączności z aplikacjami
- Nieporęczny rozmiar i duża waga

Cena i dostępność

Ausom sprzedaje L2 Max za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Nasz model testowy został dostarczony przez Geekbuying, który wysyła na terenie Europy bez ponoszenia opłat celnych. W czasie testów wersja z jednym silnikiem była dostępna z rabatem 50 euro przy użyciu kodu 9IJVSXHGXO.

Geekbuying oferuje również wersję hulajnogi z dwoma silnikami. Używając kodu rabatowego 9IJVXLQXQB, model ten jest wyceniony na 769 euro

Ausom specjalizuje się w skuterach elektrycznych, oferując zarówno modele z homologacją drogową, jak i dedykowane do jazdy terenowej. L2 Max, prezentowany w tym teście, należy do tej drugiej kategorii. Ausom oferuje różne konfiguracje pod względem mocy i napięcia; L2 Max to wersja podstawowa, działająca przy napięciu 48 V.

Dostępny jest również mocniejszy wariant L2, wyposażony w dwa silniki - po jednym na koło. Jednostka testowa nie została zatwierdzona do użytku drogowego w Niemczech. Przy prędkości maksymalnej wynoszącej prawie 50 km/h, przekracza ona limit prawny i dlatego jest ograniczona do użytku na terenie prywatnym.

Ausom L2 Max na trasie 3 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max na trasie 3 (źródło obrazu: notebookcheck)
Dane techniczne Ausom L2 Max
akumulator 998,4
Napęd Napęd na tylne koła z bezszczotkowym 1000-watowym silnikiem
Prędkość maksymalna 50 km/h
Zasięg według producenta 90 km
Ładowarka 90 W
Nośność 130 kg
Opony 10 x 3 cale, opony pneumatyczne, bezdętkowe
Układ hamulcowy Hamulce tarczowe, mechaniczne, elektryczny hamulec silnikowy
Waga 30 kg
Oświetlenie Światło LED, światło hamowania, kierunkowskazy
Inne funkcje IP54, blokada NFC, AirTag, uchwyt, gniazda ładowania UBS, 2 gniazda ładowania

Rozpakowywanie i montaż - L2 Max jest szybki w konfiguracji

L2 Max dostarczany jest w dużym kartonowym pudełku i wymaga minimalnego montażu. W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne narzędzia, a także ilustrowane instrukcje w wielu językach, w tym w języku niemieckim. Konfiguracja obejmuje tylko dwa główne kroki: przymocowanie kierownicy do zacisku za pomocą czterech śrub i podłączenie wyświetlacza. Całe okablowanie jest wstępnie zainstalowane.

Po montażu należy wyregulować dźwignie hamulca w celu ergonomicznego użytkowania, chociaż wymagane do tego narzędzie nie jest dołączone. Podczas rozpakowywania od razu rzuca się w oczy spora waga hulajnogi, wynosząca 30 kilogramów. Wyzwanie stanowią również jej duże gabaryty - nawet po złożeniu L2 Max nie mieści się w bagażniku kompaktowego SUV-a, takiego jak Ford Kuga.

Rozpakowywanie Ausom L2 Max (źródło obrazu: notebookcheck)
Rozpakowywanie Ausom L2 Max (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max rozpakowywanie 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max rozpakowywanie 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max rozpakowywanie 3 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max rozpakowywanie 3 (źródło obrazu: notebookcheck)

Funkcje i obsługa - L2 Max z dużym kolorowym wyświetlaczem

Ausom L2 Max został zaprojektowany z myślą o wydajności, przynajmniej w porównaniu do typowych specyfikacji hulajnóg elektrycznych. Podczas gdy w ofercie Ausom dostępne są mocniejsze konfiguracje, L2 Max wykorzystuje system 48 V. Silnik dostarcza do 1000 W mocy szczytowej, a akumulator ma pojemność 998,4 Wh. Producent określa maksymalną zdolność pokonywania wzniesień na 46%.

Na kierownicy zamontowano 4,5-calowy kolorowy wyświetlacz LC. Jego układ przypomina deskę rozdzielczą motocykla, wraz ze stylizowaną grafiką prędkościomierza, która skaluje się do 160 km/h. Wyświetlacz jest jasny i czytelny, choć ma ograniczony zakres wyświetlanych informacji: aktualna prędkość, wybrany tryb jazdy i pięciopunktowy wskaźnik naładowania akumulatora są zawsze widoczne.

Dodatkowe dane, takie jak dystans podróży i całkowity przebieg, można uzyskać, przełączając tryby wyświetlania. Lampki ostrzegawcze wskazują, kiedy hamulec jest wciśnięty lub kierunkowskaz jest aktywny. Lewa kierownica zawiera przełączniki kierunkowskazów, klaksonu i sterowania silnikiem - z których ostatni jest istotny tylko w wersji z dwoma silnikami, gdzie włącza lub wyłącza przedni silnik.

Po prawej stronie znajduje się jednostka sterująca do wyboru trybów jazdy. Tutaj można również przełączać reflektor. Kolejny przycisk służy do aktywacji trybu wspomagania, ale funkcja ta nie działała podczas testów.

Ausom L2 Max Display (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Display (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Brake (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Brake 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Suspension (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Handle (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Suspension 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Handle 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Port ładowania Ausom L2 Max (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max USB (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Fold (źródło obrazu: notebookcheck)

Sprzęt oświetleniowy - Ausom z oświetleniem otoczenia

Ausom L2 Max jest wyposażony w pełną konfigurację oświetlenia. Przedni reflektor jest zamontowany bezpośrednio na błotniku, co czyni go podatnym na wibracje podczas jazdy. Z tyłu zastosowano bardziej konwencjonalną konstrukcję tylnego światła. Ponadto L2 Max posiada kierunkowskazy, choć ich widoczność jest ograniczona - można je zobaczyć tylko z boku lub pod kątem od tyłu.

Godną uwagi cechą wizualną jest oświetlenie otoczenia zintegrowane z podnóżkiem. Dwa niebieskie paski LED biegną wzdłuż podnóżka i pozostają podświetlone, gdy hulajnoga jest włączona. Kolor oświetlenia jest stały i nie można go regulować.

Hulajnoga posiada funkcję światła hamowania, ale nie oferuje świateł drogowych.

Ausom L2 Max Light (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Light (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Light 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Light 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Ambient lights (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Ambient lights (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Indicator (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Indicator (źródło obrazu: notebookcheck)

Aplikacja i inteligentne funkcje - brak obsługi aplikacji, ale zawiera uchwyt AirTag

Ausom nie zapewnia aplikacji towarzyszącej dla swoich skuterów, a L2 Max nie jest wyjątkiem. W rezultacie nie ma aktualizacji oprogramowania układowego ani opcji konfiguracji dostępnych za pośrednictwem smartfona. Dostęp do ustawień można uzyskać tylko za pomocą kombinacji klawiszy bezpośrednio na hulajnodze, chociaż system menu jest tajemniczy i opiera się na kodach numerycznych.

Dla bezpieczeństwa hulajnogę można zablokować za pomocą kodu numerycznego lub karty NFC. Bez prawidłowego wprowadzenia danych silnik nie włączy się, choć hulajnogę można nadal pchać ręcznie. Jako dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą, Ausom zawiera ukryty uchwyt AirTag zintegrowany z kierownicą.

Na kierownicy znajduje się również port USB-A i USB-C, które mogą być używane do ładowania urządzeń zewnętrznych, takich jak smartfon.

Ausom L2 Max na trasie 6 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max na trasie 6 (źródło obrazu: notebookcheck)

Wrażenia z jazdy i komfort - L2 Max pokazuje imponujące możliwości terenowe

Ponieważ Ausom L2 Max nie jest zarejestrowany do użytku na drogach publicznych, wszystkie jazdy testowe odbywały się na terenie prywatnym, głównie na luźnych nawierzchniach. Trasa obejmowała dobrze utrzymane leśne ścieżki, pokryte korzeniami pojedyncze szlaki i trudniejszy teren z grubymi kamieniami, aby ocenić osiągi w terenie. Hulajnoga pokonała również kilka okrążeń w parku rowerowym, choć bez większych skoków.

L2 Max to duża hulajnoga, która oferuje dużo miejsca na stopy, umożliwiając umieszczenie obu stóp obok siebie lub jedna za drugą. Wysokość kierownicy jest stała, ale była dobrze dopasowana do 185 cm wzrostu testera. Ergonomiczne uchwyty w stylu płetw również pozostawiły pozytywne wrażenie.

Przepustnica jest umieszczona jako dźwignia nad prawą dźwignią hamulca - nieco niekonwencjonalna konstrukcja, ale działa dobrze. Nawet po 20 kilometrach jazdy nie odczuwałem dyskomfortu ani zmęczenia palców. Długi skok dźwigni zapewnia precyzyjną kontrolę nad przyspieszeniem.

Podczas użytkowania L2 Max imponuje doskonałą ogólną stabilnością, niezawodnym prowadzeniem i dobrze wyważonym zawieszeniem. Napięcie wstępne zawieszenia można regulować, a domyślne ustawienie było dobrze dopasowane do 82-kilogramowego testera. System zapewnia zarówno komfort, jak i zabawę, umożliwiając dynamiczną jazdę.

Dzięki celowym przesunięciom ciężaru, możliwe jest podniesienie przedniego lub tylnego koła, aby przetoczyć się przez przeszkody lub wykonać małe wheelie. L2 Max zachęca do aktywnej jazdy i radzi sobie zaskakująco dobrze nawet w trudnym terenie. Jedynym ograniczeniem jest rozmiar kół, który może czasami prowadzić do niepokojących momentów.

Na głębszych wybojach kierownica może gwałtownie szarpnąć, a na miękkim żwirze przednie koło może szybko się zakopać, zwiększając ryzyko wywrotki. Pomimo tych zastrzeżeń, skuter pozostaje bardzo stabilny na leśnych ścieżkach, nawet przy prędkościach od 40 do 50 km/h.

Ausom L2 Max na trasie 5 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max na trasie 5 (źródło obrazu: notebookcheck)

Przyspieszenie i hamowanie - L2 Max z wysoką wydajnością i skutecznym hamowaniem

Ausom L2 Max oferuje trzy tryby jazdy do wyboru: Eco, Sport i Race. Tryby te wpływają na czułość przepustnicy i prędkość maksymalną, chociaż różnice między nimi są stosunkowo niewielkie. W trybie Eco hulajnoga osiąga prędkość do 35 km/h. W trybach Sport i Race prędkość waha się od 45 do 50 km/h, w zależności od warunków nawierzchni. Tryb Race reaguje nieco bardziej agresywnie na otwarcie przepustnicy. Silnik zapewnia szczytową moc wyjściową 1000 watów.

Ausom promuje obecność E-ABS, ale nie jest to prawdziwy układ przeciwblokujący. Zamiast tego oznacza to, że silnik przyczynia się do hamowania tylnego koła, gdy przedni hamulec jest aktywowany. Nadal możliwe jest zablokowanie kół podczas gwałtownego hamowania.

L2 Max jest wyposażony w mechaniczne hamulce tarczowe. Wyższe modele Ausom wykorzystują hydrauliczne układy hamulcowe, ale mechaniczna konfiguracja w L2 Max działa dobrze. Podczas testów hamulce zapewniały dobre sprzężenie zwrotne i wystarczającą siłę hamowania, nawet przy wyższych prędkościach. W porównaniu do innych testowanych skuterów, L2 Max osiągnął zauważalnie krótszą drogę hamowania - ale osiąga również wyższe prędkości niż większość konkurentów.

Podczas gdy wiele skuterów w tym segmencie dorównuje L2 Max pod względem przyspieszenia do 20 km/h, nie oferują one takiej samej prędkości maksymalnej ani osiągów podczas pokonywania wzniesień.

Ausome L2 Maksymalna droga hamowania (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausome L2 Maksymalna droga hamowania (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausome L2 Max Acceleration (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausome L2 Max Acceleration (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max na trasie 4 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max na trasie 4 (źródło obrazu: notebookcheck)

Bateria i ładowanie - L2 Max zapewnia 30 kilometrów pod pełnym obciążeniem

Ausom L2 Max jest wyposażony w baterię o pojemności 998,4 Wh. Producent twierdzi, że maksymalny zasięg wynosi 56 mil, czyli około 90 kilometrów. W rzeczywistych testach byliśmy jednak dalecy od osiągnięcia tego wyniku. Podczas wymagającej 20-kilometrowej jazdy testowej z ciągłym pełnym gazem, luźnymi nawierzchniami, pochyłościami i pojedynczymi ścieżkami, skuter zużył 641 Wh - co wskazuje na realistyczny zasięg nieco ponad 30 kilometrów w takich warunkach.

Na twardszym terenie i przy bardziej konserwatywnym stylu jazdy, L2 Max powinien być w stanie pokonywać większe odległości. Dołączona ładowarka dostarcza około 90 watów, co spowodowało, że czas ładowania wyniósł ponad 7 godzin, aby uzupełnić 621 Wh podczas testu.

Jedną z godnych uwagi cech jest obecność dwóch portów ładowania, dzięki czemu hulajnoga może być ładowana za pomocą dwóch ładowarek jednocześnie. Może to znacznie skrócić czas ładowania, chociaż w zestawie znajduje się tylko jedna ładowarka.

Zintegrowany port USB-C w jednostce testowej nie naładował podłączonej ładowarki Galaxy S24 Ultra. Port USB-A działa, ale zapewnia tylko 5 W mocy wyjściowej, gdy jest używany z tym samym urządzeniem.

Ausom L2 Max Charging (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Charging (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Charging 2 (źródło obrazu: notebookcheck)
Ausom L2 Max Charging 2 (źródło obrazu: notebookcheck)

Przezroczystość

Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi przez producenta bezpłatnie do celów recenzji. Na tę recenzję nie miały wpływu osoby trzecie, a producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Nigdy nie przyjmujemy rekompensaty ani płatności w zamian za nasze recenzje. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.

Tak testuje Notebookcheck

Każdego roku Notebookcheck niezależnie sprawdza setki laptopów i smartfonów, stosując standardowe procedury, aby zapewnić porównywalność wszystkich wyników. Od około 20 lat stale rozwijamy nasze metody badawcze, ustanawiając przy tym standardy branżowe. W naszych laboratoriach testowych doświadczeni technicy i redaktorzy korzystają z wysokiej jakości sprzętu pomiarowego. Testy te obejmują wieloetapowy proces walidacji. Nasz kompleksowy system ocen opiera się na setkach uzasadnionych pomiarów i benchmarków, co pozwala zachować obiektywizm.
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Szybka hulajnoga elektryczna zapewniająca emocje w terenie - recenzja Ausom L2 Max
Benedikt Winkel, 2025-05-24 (Update: 2025-05-24)