Rod Fergusson, doświadczony dyrektor generalny, który kierował czterema dużymi premierami serii Diablo firmy Blizzard, ogłosił w piątek, że po pięciu latach odchodzi z firmy.
W poście na X, Fergusson napisał:
"Po pięciu latach napędzania franczyzy Diablo czterema dużymi premierami, nadszedł czas, abym odszedł od Blizzarda/Microsoftu, z mieczem w ręku, i zobaczył, co będzie dalej. Zespoły są przygotowane na sukces, a przed nami ekscytujące premiery. Jestem niesamowicie dumny z tego, co razem stworzyliśmy i nie mogę się doczekać tego, co przyniesie Diablo i mnie"
Warto zauważyć, że Fergusson nie podał powodu swojego odejścia z firmy i odrzucił prośby prasy, nie oferując dalszych komentarzy. Prezes Blizzarda, Johanna Faries, pochwaliła jego wkład w rozwój firmy i odpowiedziała:
"Kierowanie taką franczyzą jak Diablo wymaga rzadkiego talentu, wizji i współpracy. Dziękuję, Rod, za wniesienie tych wszystkich elementów. Przyszłość Sanctuary jest jaśniejsza dzięki pańskiemu wpływowi!"
Dołączając do tego grona, szef Xbox Studios Phil Spencer również odpowiedział w szczerym liście:
"Fergusson wniósł siłę, piekielny ogień i wizję do jednej z najbardziej kultowych serii gier. Granie z Panem w Diablo IV było świetną zabawą - dziękuję za wszystko, co dał Pan grze i społeczności"
Rod Fergusson dołączył do Blizzarda w lutym 2020 roku, świeżo po 15 latach pracy w serii Gears of War, gdzie był odpowiedzialny za kształtowanie oryginalnej trylogii, którą znamy i kochamy dzisiaj. Później przejął obowiązki w The Coalition przy takich grach jak Gears 5 i mobilny spin-off Gears Pop. Zanurzył również swoje palce w Bioshock Infinite i zyskał reputację jako "bliżej" ambitnych projektów.
W Blizzardzie kierował czterema dużymi premierami, w tym Diablo 2: Resurrected w 2021 roku, mobilnym hitem Diablo Immortal w 2022 roku, który wygenerował 500 milionów dolarów, Diablo IV w 2023 roku, które rozeszło się w ponad 12 milionach egzemplarzy w pierwszym miesiącu, oraz DLC Vessel of Hatred do Diablo IV, które wprowadziło nowe klasy i lokacje.
Odejście Fergussona z firmy budzi pewne wątpliwości, biorąc pod uwagę jego czas, ponieważ firma została zbesztana za rzekome wykorzystanie grafiki generowanej przez sztuczną inteligencję w pracach promocyjnych Diablo Immortal i wydarzenia crossover Hearthstone w lipcu. Jego odejście ma również miejsce pośród zwolnienia przez Microsoft ponad 9000 pracowników w lipcu i 40 kolejnych na początku sierpnia w kampusie w Redmond.