Nightdive Studios oficjalnie wydało System Shock 2: 25th Anniversary Remaster na PC, ale gracze konsolowi będą musieli poczekać nieco dłużej. Pierwotnie planowana na 26 czerwca, zremasterowana wersja klasyka jest teraz dostępna tylko na PC, a wersje na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch zostały opóźnione do początku lipca.
Opóźnienie, ogłoszone zaledwie kilka dni przed premierą, zostało przypisane problemom napotkanym w ostatniej chwili podczas procesu certyfikacji na niektórych platformach. Oto, co studio powiedziało w oświadczeniu opublikowanym na Bluesky -..
"Napotkaliśmy problemy, które uniemożliwiły nam uruchomienie System Shock 2: 25th Anniversary Remaster na konsolach... 26 czerwca, zgodnie z pierwotnymi założeniami", powiedział Nightdive w oświadczeniu. "Obecnie pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem tych problemów... a premiera gry na konsolach planowana jest na pierwsze dwa tygodnie lipca"
Gra System Shock 2: 25th Anniversary Remaster jest już dostępna na PC
Pomimo niepowodzenia na konsolach, wersje na komputery PC i Mac są już dostępne na Steam, GOG, Epic Games Store i Humble, zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami. Dodatkowo, w ramach trwającej oferty, mogą Państwo uzyskać 10% zniżki. Jest to kamień milowy dla projektu, który został zaprezentowany w 2019 roku, a niedawno został przemianowany z okazji 25-lecia gry.
Gracze PC będą mogli cieszyć się grą z wysokiej klasy ulepszeniami, w tym oprawą wizualną 4K, obsługą 144 klatek na sekundę, kompatybilnością z ultra-szerokim ekranem i pełną integracją modów. Wersje konsolowe będą również obsługiwać wysokie częstotliwości odświeżania (do 120 kl./s na PS5 i Xbox Series X|S), regulowane FOV i efekty post-processingu, zapewniając płynne wrażenia po premierze.
Chociaż użytkownicy konsol mogą być rozczarowani opóźnieniem, Nightdive zapewnił fanów, że oczekiwanie nie potrwa długo. Studio "szybko pracuje" nad rozwiązaniem pozostałych problemów i twierdzi, że wkrótce zostanie podana konkretna data premiery na PlayStation, Xbox i Switch.