Notebookcheck Logo

Starfield oferuje płynniejszą odyseję kosmiczną dzięki modom DLSS 3 i Frame Generation

Zewnętrzne mody mogą teraz włączyć obsługę DLSS i Frame Generation w Starfield. (Źródło obrazu: Steam)
Zewnętrzne mody mogą teraz włączyć obsługę DLSS i Frame Generation w Starfield. (Źródło obrazu: Steam)
Starfield od Bethesdy oferuje skalowanie AMD FSR 2 po wyjęciu z pudełka, ale modderom PureDark i LukeFZ udało się zmusić grę do korzystania z DLSS 3 i Frame Generation, aby uzyskać jeszcze płynniejszą rozgrywkę i lepszą jakość grafiki. Podczas gdy implementacja LukeFZ jest darmowa, PureDark wymaga subskrypcji Patreon.
Gaming Software

Podczas targów IFA 2023 szef AMD ds. gier, Frank Azor, powiedział, że firma jest w stanie w porządku jeśli Bethesda zdecyduje się zaoferować wsparcie dla konkurencyjnych rozwiązań skalowania w górę innych niż FSR 2 w Starfield. Podczas gdy Bethesda obsługuje obecnie tylko FSR 2 w Starfield, przedsiębiorczy modderzy znaleźli sposoby na włączenie DLSS 3 i DLSS Frame Generation w grze, a najnowszy taki mod oferuje sposób na zrobienie tego za darmo.

Pierwszy taki mod DLSS 3 został wydany przez PureDark, ale jest dostępny tylko dla subskrybentów na Patreonie. Bethesda oficjalnie nie potwierdziła wsparcia dla FSR 3, który oferuje Fluid Motion Frames (FMF) - AMD mówi o generowaniu klatek - ale PureDark obiecał również wsparcie FMF, gdy AMD wyda FSR 3 SDK.

PureDark's DLSS mod wykorzystuje wtyczkę upscalera, która ułatwia włączanie i wyłączanie Frame Generation lub dostosowywanie ostrości i ustawień Reflex w locie. Wystarczy nacisnąć klawisz END (może być wymagane uwierzytelnienie moda przy pierwszym użyciu), aby otworzyć menu i zmienić wymagane ustawienia.

Teraz inny modder o imieniu LukeFZ, który stworzył most FSR2toDLSS, wydał darmowy (nadal możesz wspierać moddera na Patreon) upscaler DLSS dla Starfield na Nexus Mods. Podejście LukeFZ nie opiera się na ReShade ani nie oferuje menu w grze.

Zamiast tego można dostosować ustawienia DLSS i włączać/wyłączać generowanie klatek za pomocą pliku config.json w katalogu gry, który jest tworzony po zainstalowaniu moda i uruchomieniu gry po raz pierwszy. Jakość skalowania jest określana przez suwak rozdzielczości renderowania w grze.

Oba mody będą wymagały ręcznego pobrania bibliotek DLL zarówno dla DLSS, jak i Frame Generation - najnowsza wersja DLSS 3.5 DLL są już dostępne online. FSR 2 również musi być włączony w ustawieniach gry. Należy pamiętać, że korzystanie z Frame Generation wymaga układu GPU z serii RTX 40.

Podczas gdy oryginalna implementacja FSR 2 wykonuje przyzwoitą pracę, przejście na DLSS wydaje się oferować zauważalny wzrost jakości i liczby klatek na sekundę w porównaniu do FSR 2. W razie potrzeby możliwe jest również użycie upscalera Intel XeSS z modem LukeFZ.

Bezprzewodowy kontroler Xbox z motywem Starfield można kupić na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 09 > Starfield oferuje płynniejszą odyseję kosmiczną dzięki modom DLSS 3 i Frame Generation
Vaidyanathan Subramaniam, 2023-09- 7 (Update: 2023-09- 7)