Zakazy stosowania silników spalinowych w celu przyspieszenia rozwoju samochodów elektrycznych okazały się niepopularne zarówno wśród producentów samochodów, jak i nabywców samochodów, GM i inni zdecydowali się wskrzesić silnik V8, który padł pierwszą ofiarą mandatów dotyczących pojazdów elektrycznych i emisji.
Posunięcie to jest odpowiedzią na spadek popytu na pojazdy elektryczne, a nowa administracja Białego Domu przygotowuje się do likwidacji ulgi podatkowej dla pojazdów elektrycznych system ulg podatkowych a także przedłużyć lub usunąć mandaty dotyczące wycofywania silników gazowych w USA.
Stellantis ogłosił, że przywróci swój popularny 5,7-litrowy silnik Hemi do oferty silników pickupów Ram 1500. Dyrektor generalny Ram, Tim Kuniskis, przeprosił za zmniejszenie wyboru jednostek napędowych dla amerykańskich nabywców pickupów poprzez usunięcie silnika V8, mówiąc, że"Ram nawalił, kiedy porzuciliśmy Hemi... jesteśmy jego właścicielami i naprawiliśmy to"
V8 Hemi będzie opcją o wartości 1200 USD oferowaną równolegle z zatłoczonym i złożonym silnikiem twin-turbo Hurricane, który Stellantis opracował w celu spełnienia zarówno rządowych wymagań dotyczących emisji, jak i zapotrzebowania nabywców na konie mechaniczne. Nowa plakietka dla Ram 1500 z V8 pod maską będzie teraz baranem wyskakującym z bloku cylindrów silnika Hemi, który według Kuniskisa nazywany jest "symbolem protestu" przeciwko mandatom dotyczącym pojazdów elektrycznych i emisji.
Ram będzie nadal oferował mocniejszy i bardziej wydajny Hurricane Straight Six Turbo, ale usłyszeliśmy głośno i wyraźnie od konsumentów: nie ma zamiennika dla kultowego HEMI V-8. Pod koniec każdego miesiąca liczymy sprzedaż dla klientów, a nie statystyków czy ideologów.
Pomimo tego, że GM nie jest znany z jakości swoich silników V8 w porównaniu nie tylko z Toyotą, ale także Stellantis, GM powiedział również, że postawi na koncepcję V8 w przyszłości, zamiast wycofywać tę opcję układu napędowego. GM będzie budować nową generację silników V8, inwestując 888 milionów dolarów w fabrykę Tonawanda w pobliżu Buffalo w stanie Nowy Jork.
Posunięcie to odbywa się kosztem produkcji silników elektrycznych o wartości 300 milionów dolarów, którą GM planował w tej samej fabryce, mimo że dyrektor generalna Mary Barra powtórzyła zaangażowanie producenta w pojazdy elektryczne.
Nadal wierzymy w przyszłość pojazdów elektrycznych. Pojazdy elektryczne są zasadniczo lepsze. Musimy kontynuować prace nad technologią akumulatorów, która zapewni nam większą gęstość, abyśmy mieli większy zasięg. Potrzebujemy solidnej infrastruktury ładowania. Ale posiadanie V8 nowej generacji zawsze było częścią naszego planu.
W przypadku Stellantis, wskrzeszenie silnika Ram 1500 Hemi następuje w momencie, gdy firma odłożyła na później projekt
całkowicie elektryczną po raz kolejny, powołując się na niepewne warunki na rynku pojazdów elektrycznych.