Wraz z rosnącym oczekiwaniem na trzeci sezon Severance Apple TV+, wyraźny styl wizualny serialu nadal pozostaje kluczowym punktem zainteresowania fanów. Podczas gdy oficjalne szczegóły dotyczące produkcji 3. sezonu Severance wciąż wychodzą na jaw, informacje z pierwszych dwóch sezonów i wypowiedzi zespołu kreatywnego zapewniają wgląd w prawdopodobny sprzęt kamerowy, który będzie nadal definiował oryginalny kinowy wygląd serialu.
Sony Venice 2 i FX3
Severance sezon 1 jak również Sezon 2 nakręcono głównie przy użyciu systemu kamer Sony Venice 2. Autorka zdjęć Jessica Lee Gagné potwierdziła użycie Venice jako kamery A, która jest ceniona za kolorystykę i zdolność do tworzenia bogatego wizualnie obrazu. W przypadku bardziej wyspecjalizowanych lub dynamicznych ujęć, szczególnie tych wymagających mniejszej powierzchni, produkcja wykorzystywała również kamery takie jak Sony FX3 na gimbalach. Miało to miejsce zwłaszcza w złożonych i długich sekwencjach korytarzowych sezonu 2.
Obiektywy Panavision i styl wizualny
Aby uzyskać charakterystyczną, inspirowaną latami 70. estetykę serialu, korpusy kamer zostały sparowane z obiektywami anamorficznymi Panavision z serii C. Gagné mówiła o swoich preferencjach dla tych zabytkowych obiektywów, które zapewniają szeroki współczynnik proporcji i unikalne właściwości optyczne, w tym subtelne flary obiektywu i specyficzny owalny bokeh, który przyczynia się do niepokojącego, kinowego charakteru serialu. Ponadto, obiektywy Panavision Primo 70 i obiektyw zmiennoogniskowy Panavision 19-90 mm zostały wykorzystane w określonych scenach, takich jak kultowy już efekt "dolly zoom".
Efekt dolly zoom
Ten zoom dolly, używany do wizualnego przedstawienia przejścia innie / outie, jest złożonym ujęciem, które łączy fizyczny ruch dolly z zsynchronizowanym zoomem na obiektywie. Według źródełproces ten jest zautomatyzowany przy użyciu oprogramowania do kontroli ruchu Kuper, które oblicza zoom na podstawie ręcznego ruchu kamery do przodu lub do tyłu.
Filmowanie sekwencji retrospekcji
W przypadku niektórych sekwencji retrospekcji w serialu, produkcja wykorzystała prawdziwy film, aby stworzyć inną teksturę i ziarno. Sceny te zostały nakręcone na taśmie 35 mm (2-perf Techniscope) i 16 mm, zapewniając wyraźny kontrast wizualny z cyfrowym ujęciem głównej narracji.
Rola Bena Stillera w sezonie 3 serialu Severance
Podczas gdy producent wykonawczy Ben Stiller był kluczową siłą twórczą i reżyserem przez większość pierwszych dwóch sezonów serialu, potwierdził, że nie będzie reżyserował żadnych odcinków 3. sezonu z powodu innych zobowiązań. Pozostanie jednak zaangażowany w produkcję, współpracując z showrunnerem Danem Ericksonem w celu utrzymania oryginalnej wizji serialu.
Harmonogram produkcji
Od końca 2025 roku oficjalna data rozpoczęcia produkcji 3. sezonu nie została publicznie ogłoszona, choć kierownictwo Apple TV+ wskazało, że pracuje nad uniknięciem trzyletniej luki, która wystąpiła między sezonami 1 i 2.
Źródło(a)
Osobiste wrażenia z oglądania sezonów 1 i 2
Newsshooter: Za kulisami: Severance z Jessicą Lee Gagne
PetaPixel: Sprytny efekt kamery zastosowany w "Severance", gdy Outies staje się Innies